V Česku katastrofu bydlení nevidím. Teď jde Bezrealitky dobýt Německo, říká šéf EHS Meyer

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

Celý článek
0

Trendy a reelsy. Osm tipů, jak mohou firmy dlouhodobě zaujmout generaci Z

Jak udělat reklamu, která osloví generaci Z? Je na to třeba jít trochu jinak – moderně, svěže, přirozeně. Podívejte se na osm tipů, kterými se můžou firmy řídit, když chtějí zaujmout mladou klientelu.

Jak udělat reklamu, která osloví generaci Z? Je na to třeba jít trochu jinak – moderně, svěže, přirozeně. Podívejte se na osm tipů, kterými se můžou firmy řídit, když chtějí zaujmout mladou klientelu.

Celý článek
0

Komentář: Pirátský nápad, aby stát garantoval nájmy, je jen další nesmysl a vyhazování peněz

Není divu, že návrh se na vládě zasekl, a kromě Pirátů se k němu nikdo nechce hlásit. Nota bene před volbami 

Není divu, že návrh se na vládě zasekl, a kromě Pirátů se k němu nikdo nechce hlásit. Nota bene před volbami 

Celý článek
0

Výbuch na webu. Při covidu začali online nakupovat i senioři, říká šéf Shoptetu

Covidová pandemie způsobila pětiletý skok do budoucnosti v prodejích na internetu, říká Samuel Huba z Shoptetu.

Výbuch na webu. Při covidu začali online nakupovat i senioři, říká šéf Shoptetu
Samuel Huba | Archiv

Shoptet patří mezi padesátku nejrychleji rostoucích českých firem. Umí nabídnout „prázdný“ e-shop každému, kdo chce začít na internetu prodávat. Obchody, které jeho platformu využívají, loni zdvojnásobily obrat na 36 miliard korun. Z více než 40 tisíc českých e-shopů používá Shoptet většina, konkrétně přes 27 tisíc obchodů. Samuel Huba je mužem, který do rozjetého vlaku nastoupil letos na jaře a začal firmu vést. V rozhovoru pro týdeník Hrot popisuje, jaký boom se v covidové době na internetu odehrál. „Za normálních podmínek by uplynulý rok trval v našem byznysu tři až pět let,“ popisuje.

Ve vedení společnosti jste od letošního jara, nastoupil jste do ní ale už v roce 2018. Do jaké doby jste přicházel tehdy a v jaké jste firmu přebíral teď?

Ta doba se určitě posunula. Když jsem nastupoval do Shoptetu, trh byl úplně někde jinde. Covidová krize přinesla překotně rychlý vývoj. Za normálních podmínek by uplynulý rok trval v našem byznysu tři až pět let. Navíc ta akcelerace pořád pokračuje. Stále více lidí měsíc od měsíce přepíná svůj byznys do online prostředí. Tempo, které začalo v minulém roce, nepolevuje.

Tržby e-shopů v Česku by na konci roku mohly v součtu atakovat hranici dvou set miliard korun. Jak covidová doba změnila nakupování na internetu?

Lidé začali daleko častěji nakupovat. Dlouhou dobu to byla vlastně jediná možnost, jak si nějaké zboží vůbec pořídit. Tím rostl obrat e-shopů. V našem případě je to ještě markantnější, protože máme na naší platformě zhruba 30 tisíc e-shopů, z nichž část tvoří i velmi malé obchody, které rostly a rostou rychleji než celkový trh. Co se tedy změnilo, je, že Češi nakupují v malých e-shopech a není to pro ně žádný problém.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit