Soud nedošel k závěru, že by v případě online tržiště Allegro docházelo k nekalosoutěžnímu jednání
Foto: Aleksandrkozak / Shutterstock.com
E-shopy
„Když něco, tak...“ není dostatečně unikátní. Mironet prohrál spor s Allegrem o reklamní slogan
Prodejce elektroniky Mironet neuspěl ve sporu s online tržištěm Allegro kvůli použití podobného reklamního hesla. Mironetu vadilo to, že konkurenční společnost použila v kampani slogan „Když něco, tak Allegro!“, který je až na název e-shopu shodný se sloganem používaným Mironetem. Soud ale žalobu Mironetu na polskou firmu nepravomocně zamítl, píše server Hospodářských novin (HN).
čtk
Sporem kvůli údajně nekalé soutěži se zabýval Městský soud v Praze od poloviny letošního ledna. Žalobu Mironetu zamítl minulý týden ve čtvrtek. Firma se může proti verdiktu odvolat.
Podle soudce Mironet neprokázal, že je slogan „Když něco, tak…“ natolik jedinečný, že si ho lidé spojí právě s ním. A neprokázal ani to, že by polské online tržiště těžilo z peněz, které dal Mironet do propagace sloganu. „Soud nedošel k závěru, že by docházelo k nekalosoutěžnímu jednání,“ uvedl podle HN předseda senátu Petr Košík.
Prodejce elektroniky Mironet v Česku působí od roku 1996. Vlastníkem firmy je podnikatel Robert Novotný. Předloni vykázal Mironet čistý zisk 4,3 milionu korun, což bylo meziročně o 55,7 procenta méně. Celkové tržby naopak stouply o 13,6 procenta na 2,9 miliardy korun. Vyplývá to z poslední výroční zprávy firmy zveřejněné ve Sbírce listin.
Obchodní skupina Allegro je v Polsku největší platformou pro internetové nákupy. Firma provozuje online tržiště, jehož model spočívá především ve zprostředkování prodeje obchodníkům na všech trzích, kde působí.
Na přelomu let 2020 a 2021 koupilo Allegro za 881 milionů eur (21,9 miliardy korun) české internetové obchody Mall.cz, CZC.cz a kurýrní službu WeDo. Předloni v květnu firma zprovoznila online tržiště Allegro.cz a své české e-shopy do něj postupně začlenila.
Obchodní skupina Allegro loni zvýšila hrubý provozní zisk (EBITDA) o 17 procent na 2,83 miliardy zlotých (16,5 miliardy korun). Firma o tom informovala ve výroční zprávě. Tržby vzrostly o zhruba sedm procent na 10,94 miliardy zlotých (63,9 miliardy korun).