rychlovlak, pozadí rozmazané

ZSSK bude na uvedené trati vypravovat 20 vlaků denně

Shutterstock.com

Další miliardový projekt pro český byznys. Eltra završila jednu z největších slovenských železničních zakázek roku

Slovenská firma Eltra z české skupiny EP Industries dokončila elektrifikaci 33,5 kilometru dlouhé železniční tratě na východním Slovensku a další práce. Vlaky tam po asi dvouleté výluce začnou jezdit v neděli, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád. Oznámili to v pondělí zástupci zhotovitele, národního vlakového dopravce ZSSK a ministr dopravy Jozef Ráž.

čtk

Zakázka v původní hodnotě 216 milionů eur (5,2 miliardy korun), jejíž hodnota podle správce slovenské železniční infrastruktury (ŽSR) kvůli dodatečným pracím stoupla na 221 milionů eur (5,35 miliardy korun), zahrnovala elektrifikaci tratě v úseku Bánovce nad Ondavou - Humenné, dále komplexní rekonstrukci části této tratě a modernizaci zabezpečovacího zařízení a informačního systému.

Podle jednatele firmy Eltra Dušana Čižmára dílo přinese ekologičtější a méně hlučnou železniční dopravu. Ráž řekl, že vlaky po rekonstruované trati budou moci jezdit maximální rychlostí 120 kilometrů v hodině. Původní traťová rychlost byla 100 kilometrů v hodině.

ŽSR zakázku financoval hlavně z fondů Evropské unie. Podle náměstka generálního ředitele ŽSR Jozefa Veselky se dokončení díla opozdilo a náklady mírně stouply kvůli dodatečným pracím, se kterými původní projekt nepočítal. Šlo o rozsáhlejší výměnu výhybek a opravu jednoho z mostů.

ZSSK bude na uvedené trati vypravovat 20 vlaků denně. Před výlukou tam tento dopravce přepravil zhruba jeden milion cestujících ročně.

Eltra se podílela také na elektrifikaci a modernizaci 21,5 kilometru dlouhého jiného úseku železniční tratě na východě Slovenska. Práce na tomto díle skončily rovněž letos.