Spací vagony jsou populární
Shutterstock.com
Spací vagony
Renesance nočních vlaků: European Sleeper oživí trasu Paříž–Berlín
Vlak bude jezdit třikrát týdně a nabídne až 700 míst k sezení i spaní. Zastaví také v Bruselu, detaily trasy ale dopravce ještě ladí. Novinka přichází poté, co rakouské dráhy ÖBB zrušily linku Nightjet na stejné trase.
čtk
Z Paříže do Berlína bude od března 2026 jezdit nový přímý vlakový spoj. Nizozemský vlakový dopravce European Sleeper to ve středu řekl serveru The Guardian.
Noční vlak bude jezdit v úterý, čtvrtek a pátek z pařížského nádraží Gare du Nord a z berlínských nádraží Hauptbahnhof a Ostbahnhof v pondělí, středu a pátek.
„Máme 12 až 14 vagónů, které budou jezdit výhradně do Berlína, s kapacitou 600 až 700 cestujících,“ řekl zakladatel European Sleeper Chris Engelsman.
Společnost plánuje na trati zastavovat i v Bruselu, detaily ohledně trasy a jízdního řádu ale musí ještě upřesnit se správci infrastruktury v Belgii, Francii a Německu.
Ve vlacích zatím nebude fungovat jídelní vůz. „Rádi bychom ho měli, ale z pohledu zisku jde o výzvu, navíc bychom potřebovali konkrétní typ vozu. Náklady na pronájem tohoto vozu a personál jsou velmi vysoké,“ řekl Engelsman.
European Sleeper zahájil provoz v květnu 2023 na trase z Berlína do Bruselu a o rok později byla trasa prodloužena do Drážďan a Prahy.
Společnost přepravila více než 230.000 cestujících ve více než 750 nočních vlacích. Někteří si ale na European Sleeper stěžují kvůli technickým problémům a zpožděním.
Na trase Berlín-Paříž jezdil už od konce roku 2023 přímý noční vlak provozovaný rakouskými drahami ÖBB. Dopravce ale v září oznámil, že tuto linku Nightjet společně s nočním spojem mezi Paříží a Vídní od prosince ruší. To podle listu The Guardian zasadilo ránu renesanci nočních vlaků na kontinentu.