Pavlína Vlasáková

Jemné zvětšení prsou je naším nejčastějším zákrokem, říká Pavlína Vlasáková

My Best Care / Shutterstock.com, koláž Hrot24

Umělá krása

Rozhovor

Už žádné balony, jen přirozenost. Nová prsa chce stále více žen, říká šéfka klinik My Best Care Pavlína Vlasáková

Trendem současné plastické chirurgie i estetické medicíny je přirozenost. Ženy už nechtějí obří dekolty, ale spíše drobnější úpravy. Na operaci prsou ale míří v daleko větších počtech než v minulosti. „Stále více z nich si to totiž může dovolit,“ říká zakladatelka kliniky My Best Care Pavlína Vlasáková.

Jan Januš

Jan Januš

redaktor

V Česku aktuálně sledujeme boom v poptávce po zkrášlovacích zákrocích, ale také v zakládání nových klinik. Ty cílí rovněž na zahraniční klientelu, právě plastiky prsou nebo různé zákroky v obličeji totiž v tuzemsku vyjdou oproti západní Evropě na poloviční cenu.

„Naším cílem je, aby žena vypadala dobře a díky tomu se dobře cítila. A to tak dobře, aby se jí lépe fungovalo,“ popisuje Pavlína Vlasáková, zakladatelka sítě klinik My Best Care, které v současnosti zahrnuje čtyři pobočky estetické medicíny a plastické chirurgie.

Mluvíte o ženách, ale máte mezi zákazníky i muže? Nebo se orientujete jen na dámskou klientelu?

Orientujeme se i na muže. Také oni začínají v poslední době vyhledávat zákroky v oblasti estetické dermatologie nebo plastické chirurgie. Nejčastěji chodí kvůli operaci víček a odstranění vrásek na čele. To jsou jejich nejoblíbenější zákroky.

Jak je to u žen? Vyvíjí se u nich v průběhu let nějak zájem o jednotlivé zákroky? Začněme třeba obličejem…

Před deseti lety bylo populární zejména o vyplňování nosoretních rýh, a to pouze výplněmi s kyselinou hyaluronovou. Ženy si dopřávaly také dost botulotoxinu, nechávaly si vyplňovat třeba i líčka. Výsledky ale byly mnohdy nepřirozené. V současnosti jde většině lidí spíše o přirozený vzhled.

Absolutně se upustilo od nevstřebatelných materiálů, jako je metakryl, před těmi bych chtěla opravdu varovat. V současnosti zejména omlazujeme a zpevňujeme kůži, zlepšujeme její kvalitu a podtrhujeme hezké rysy obličeje. Mluvíme o takzvané biostimulaci nebo bioremodelaci. Trendem je přirozenost.

A jak je to s dalšími částmi těla? Je stále žádané umělé poprsí?

Stále je to nejčastější zákrok v rámci naší plastické chirurgie, ale i tam jde o přirozenost. Nedělají se už obrovská prsa nebo velké hýždě. Snažíme se spíše podtrhnout postavy našich klientek a prsa jim vhodněji vytvarovat, případně je třeba zvětšit o jedno číslo.

Jemné zvětšení prsou je naším nejčastějším zákrokem. Zájem je však také o abdominoplastiku u povoleného břicha po porodu nebo po výrazném hubnutí.

Některé kliniky nabízejí své služby zahraničním klientům levněji než těm českým jen proto, aby je získaly. To mi přijde opravdu neférové.

Pokud je dnes trendem přirozeně vypadající poprsí, znamená to, že si pro úpravu prsou chodí méně zákaznic než před deseti lety?

Naopak. Žen přichází daleko více než v minulosti, stále více z nich si totiž může takovouto plastickou operaci dovolit. Většina zákroků je finančně dostupná.

Stydí se vaši zákazníci za své plastiky, nebo už je berou jako normální věc?

Jak kteří. Některé klientky a klienti to tají i před svými partnery, jiní alespoň před svým okolím. A jiní zase o tom naprosto otevřeně mluví.

V tomhle se vlastně situace v průběhu času nijak nezměnila. Tak to bylo vždy a asi to tak bude i dál. My samozřejmě respektujeme všechny postoje a snažíme se pracovat tak, aby byl výsledek přirozený a vlastně ani nebyl na první pohled znát.

Tohle umíte? Udělat plastiku tak, že ani nevypadá jako plastika?

V současnosti opravdu pracujeme metodami, po nichž nejsou zákroky na první podhled patrné. Používáme například atraumatickou kanylu – potřebnou látku pak aplikujeme do kůže z jednoho místa vpichu. Tím snižujeme i riziko modřin a hematomů. Přeplnit obličej už nikdo nechce, naopak všichni se bojí overfill syndromu.

Jeho příkladem je Madonna, která se naprosto změnila a má až jiný tvar obličeje. Tento syndrom vzniká nesprávnou technikou aplikace a příliš častým doplňováním kyseliny hyaluronové. Ta je sice stále trendy, ale už se jí nedává takové množství jako dříve. Snažíme se spíše o to, aby k omlazování docházelo postupně.

Máte také zahraniční klientelu. Chtějí cizinci něco jiného než Češi?

Zahraniční klientky přijíždějí do České republiky hlavně na větší operace. Opět jde o prsa, také o facelifting nebo o liposukci. Chválí si hlavně šikovné ruce českých operatérů a ceny, které jsou v porovnání se západní Evropou nízké. Prakticky jsou poloviční.

Existují i agentury, které se na zdravotní turistiku zaměřují. Zprostředkovávají tyto operace, přivážejí sem klienty. A probíhá tu velký konkurenční boj. Některé tuzemské kliniky jsou schopny nabízet své služby zahraničním klientům levněji než těm českým jen proto, aby je získaly. To mi přijde opravdu neférové.

Kolik u vás stojí nejběžnější zákroky v oblasti estetické medicíny?

Chceme být co nejdostupnější, nesídlíme ani na lukrativních adresách, ani u nás nenajdete přepychové prostory. Chceme nabízet kvalitní služby, ale za rozumnou cenu.

Vyhlazení vrásek na čele, mezi obočím a kolem očí u nás stojí šest tisíc korun, běžná cena v Praze se pohybuje mezi deset a 12 tisíci korun. Snažíme se třeba i výhodně nakupovat, proto můžeme nabídnout takovéto ceny. Výplně rtů, opět přirozené, stojí kolem sedmi osmi tisíc korun.

A na kolik dnes vyjde plastika prsou?

Cenu ovlivňuje hodně věcí, například druh implantátů. Musíme také započítat veškerý personál a jeho pohotovostní služby. U poprsí se tak dostáváme na desítky tisíc, průměrná cena se bude pohybovat asi mezi 75 až 90 tisíci korun.

Řada plastických operací může být spojena i se zdravotními důvody, přispívají na některé z nich zdravotní pojišťovny?

Zákroky plastické chirurgie estetického charakteru nikdy nejsou hrazeny pojišťovnou. Ale třeba operaci víček lze takzvaně na pojišťovnu po schválení revizním lékařem absolvovat třeba ve fakultních nemocnicích. Pokud je tam opravdu zdravotní hledisko, třeba omezené vidění.

Lékaři se tomu ale spíše vyhýbají, pojišťovny je za to úplně dobře neplatí. A tak mají přece jen větší motivaci operovat na privátních klinikách.

Nesídlíme na lukrativních adresách ani u nás nenajdete přepychové prostory. Chceme nabízet kvalitní služby, ale za rozumnou cenu.

Jak vypadá trh estetické medicíny v České republice v nejširším slova smyslu? Nakolik je konkurenční?

Pokud jde o poptávku, nastal boom. Stejný boom ale sledujeme, i co se týče otevírání nových klinik a dalších pracovišť, která často nedisponují ani kvalifikovaným personálem. Kromě odbornosti nemají ani předpoklady, nemají zkoušky z jazyka nebo potřebná povolení od hygieny nebo kraje. A pracují takzvaně načerno. Naše konkurence je tedy různá.

Jak moc jste omezeni v reklamě? Předpokládám, že výrazně, zároveň jsem ale viděl na vašem webu akční letní nabídky…

Žádným prostředkům nebo službám nesmíme přisuzovat účinky, které by mohly vytvářet falešnou naději. Nesmíme využívat emoce ani strach. Nesmíme také používat názvy produktů, jen třeba účinných látek.

Celkově je to těžké, pohybujeme se na pomezí zdravotnictví a komerčních služeb. Musíme být velmi opatrní, aby náš marketing nebyl v rozporu ani s etikou, ani se zákonem.

Ale například v Německu nelze zveřejňovat ani fotografie před zákrokem a po něm. To my můžeme a je to také jedna z nejčastějších věcí, které chtějí lidé vidět.

A ano, letní akce nabízet můžeme. Přes léto je velmi oblíbené čištění pleti, takzvaný aquapeeling, aktuálně v akci za 1500 korun. Pod tlakem zapracováváme séra, která kůži čistí, hydratují a vyživují. To vyšetření je velmi příjemné a také osvěžující. Zvládne to i ten, kdo se bojí jehel.

Nakolik je pro vás tématem nástup umělé inteligence?

Určitě nám bude pomáhat třeba s lékařskými zprávami. Často k nám také chodí klienti na vyšetření znamének a případně na jejich odstranění laserem nebo vyříznutím. Už dnes existují dermatoskopy, které znaménka analyzují a predikují jejich vývoj.

Na trhu jsou také analyzátory stavu kůže. Ty mohou navrhnout kosmetiku nebo terapii, které zlepší stav kůže. Týká se to třeba pigmentových skvrn, žilek, začervenání.

Umělá inteligence to dokáže vyhodnotit i jen na základě kvalitní fotografie. V tom všem vidím největší budoucnost, třeba díky tomu bude možné v některých případech předejít rakovině.

Umělá inteligence pomůže také s plastickou chirurgií, vizualizuje výsledek přímo na klientovi. Může tak snížit nereálná očekávání a zvýšit spokojenost klienta.

A co bude do budoucna trendem ve vašem oboru?

Už dnes roste poptávka po odstraňování tetování, zvláště těch nepovedených. I my máme v plánu koupit kvalitní picolaser, který se zdá být na tento zákrok neúčinnější. Jeho cena se pohybuje v řádu milionů korun, drahý je pak i jeho provoz a spotřební materiál. Ta investice je tak poměrně velká.


Pavlína Vlasáková

  • Zakladatelka a jednatelka sítě čtyř estetických klinik My Best Care

  • S vlastní firmou začínala před 11 lety, kdy měla malou ordinaci v Berouně, a to s jednou lékařkou, která se věnovala korektivní dermatologii

  • Dříve se věnovala obchodu a vzdělávání ve zdravotnické společnosti IBI

  • Původně působila jako zdravotní sestra na oddělení diabetologie a jednotce intermediální péče v IKEM

  • Vystudovala UJAK a Střední zdravotnickou školu v Berouně

Související články