Josh Gilbert, investiční analytik společnosti eToro
eToro / Piotr Swat / Shutterstock.com, koláž Hrot24
Nike se vrací do tempa. Hillův obrat přináší první čísla, Čína dál brzdí
Nike ukazuje investorům první důkazy, že nastavená strategie začíná fungovat. Firma se vrací k výkonnostním sportům, hledá nové růstové zdroje a znovu posiluje vztahy s maloobchodními partnery. Cesta k úplnému zotavení ale bude dlouhá a plná výzev.
Josh Gilbert
Pro největší světovou značku sportovního oblečení to byl další náročný kvartál, ale výsledky ukázaly známky zlepšení. Klíčové je, že investoři dostali dlouho očekávané signály, že obratová strategie Elliotta Hilla, dvojnásobného CEO Nike, začíná přinášet výsledky.
Tržby vzrostly o jedno procento a zásoby klesly o dvě procenta. Nejlépe se dařilo v Severní Americe a regionu EMEA, zatímco velkoobchodní tržby vyskočily o sedm procent oproti očekávanému poklesu.
To je jasný důkaz, že obnova vztahů s maloobchodními partnery se vyplácí a že Nike dokáže vyhrávat na svých klíčových trzích, pokud nastaví správnou strategii.
Posun zpět k výkonnostním sportům, jako je běh a basketbal, začíná nést ovoce – běžecké kolekce Nike vykázaly tento kvartál růst tržeb o více než dvacet procent.
Slabinou ale zůstává Čína, kde bude návrat na růstovou trajektorii vyžadovat čas a peníze. Nově spuštěná kolekce NikeSkims nabízí potenciální růstový motor, ale spolupráce se značkou Kim Kardashian je stále v rané fázi.
Všechny tyto oblasti budou pro Nike klíčové při zvyšování ziskovosti a opětovném získávání tržního podílu v příštích letech.
Clo letos Nike vyjde zhruba na 1,5 miliardy dolarů, což vytváří další tlak na marže. Hillova strategie sice posouvá firmu správným směrem, ale společnost jasně říká, že obrat nebude přímočarý.
Hlavním poselstvím je, že Nike znovu začíná nacházet svůj rytmus, ale k úplnému zotavení má ještě daleko. V následujících kvartálech bude rozhodující kvalitní provedení.
Hill má před sebou těžký úkol – vyčistit sklady, znovu probudit spotřebitelské nadšení a zároveň ubránit tržní podíl před rychle rostoucími konkurenty, jako jsou On a Hoka.
Pro investory je silná značka Nike nadále solidním základem, ale tento obrat bude spíše maraton než sprint.
Autor je investiční analytik společnosti eToro pro Českou republiku
Máte co říci? Pošlete nám svůj komentář na komentare@hrotmedia.cz