Rebranding chce Vivantis komunikovat i prostřednictvím výrazných reklamních vizuálů

Rebranding chce Vivantis komunikovat i prostřednictvím výrazných reklamních vizuálů

Vivantis (promo snímek)

Krása

Beauty e-shop Vivantis mění identitu i strategii. Cílí na mladé a míří do obchodních center

Český e-commerce hráč Vivantis prochází nejvýraznější proměnou ve své historii. Firma, která patří k největším internetovým prodejcům parfémů, kosmetiky a módy, mění svou vizuální identitu, strategii i cílovou skupinu. Rebranding má značku omladit, přiblížit generaci Z a mileniálům a posílit její pozici na trhu s beauty produkty. Součástí proměny je také krok, který by ještě před pár lety působil nepravděpodobně – vstup do kamenného retailu.

vlb

Vivantis koncem října otevře svou první kamennou prodejnu v pražském obchodním centru Westfield Chodov.

Z online značky se tak stává i fyzicky přítomný hráč, který chce zákazníkům nabídnout osobní kontakt se světem krásy. „Krása se totiž nekliká, ta se zažívá,“ říká výkonný ředitel společnosti Martin Komora.

Podle něj se tím Vivantis dostává „na začátek nákupního procesu“, tedy do fáze, kdy se zákazník rozhoduje, jaký parfém nebo make-up mu skutečně sedí.

Kamenná pobočka má být místem zážitku a emocí, ne jen prodeje. Další prodejny by měly v příštích letech následovat i v dalších českých městech.

Rebranding, který připravila švédská agentura Snask (spolupracovala např. se Spotify či Klarnou), je součástí širší transformace.

Společnost, jejíž roční obrat se blíží dvěma miliardám korun, si v minulém roce prošla analýzou vlastní značky i toho, jak ji vnímají zákazníci.

Transformaci doprovodí také největší reklamní kampaň v dějinách Vivantisu.

Výsledkem je posun od univerzálního „pro všechny“ ke konkrétním cílovým skupinám – mladým lidem ve věku 18 až 35 let, kteří budou podle firemních odhadů do deseti let tvořit nejsilnější kupní sílu v beauty segmentu.

„Chceme být značkou, která mezi luxusními butiky a masovým retailovým trhem nabídne kvalitní, ale dostupné produkty,“ říká Komora.

A dodává, že 80 procent sortimentu budou tvořit dostupnější značky a 20 procent ty prémiové.

Nové motto značky „Hello Gorgeous“ podle marketingového ředitele Tomáše Bártka shrnuje její nové směřování: „Krása neznamená dokonalost, ale pocit, který z ní člověk má.“ Firma chce vyprávět příběh o kráse, která je dostupná, inkluzivní a autentická – a ne nutně drahá.

Transformaci doprovodí také největší reklamní kampaň v dějinách Vivantisu, která poběží od října 2025 do března 2026.

Značka sází hlavně na influencer marketing, digitální média a outdoorové formáty. V Praze se například objeví i obrandovaná růžová tramvaj.

Cílem společnosti je do roku 2030 navýšit tržní podíl na všech trzích, kde působí, na dvojcifernou úroveň a rozšířit se do dalších zemí.

Kombinace online a offline prodejů má značce pomoci vybudovat silnější vztah se zákazníky a vymanit se ze závislosti na cenové konkurenci.

„Chceme, aby si lidé pamatovali, že nakupovali u nás – nejen kvůli ceně, ale proto, že se u nás cítili dobře,“ shrnuje Komora filozofii proměny.