Autonomní vůz KIRA

Provozovatelé vypustí autonomní vozy KIRA poprvé do velkoměsta

Foto: Oliver Lang / Deutsche Bahn AG

Lepší než se šoférem? Samořiditelná auta v hromadné dopravě si Němci pochvalují

Samořiditelná auta, která jezdí jako součást hromadné dopravy v Hesensku na západě Německa, mají za tři měsíce testovacího provozu více než tisíc uživatelů. Nově budou jezdit v prvním velkoměstě, rozvážet budou lidi po severních a západních čtvrtích Darmstadtu, informovala železniční společnost Deutsche Bahn, která se na provozu podílí.

čtk

Pilotní projekt, první v Německu, spustily DB na konci května ve spolupráci s dopravním podnikem Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV).

V první fázi testování samořiditelná vozidla dopravovala zájemce do cíle ve vybrané oblasti kolem měst Langen a Egelsbach, kvůli bezpečnosti je zatím za volantem připraven zasáhnout řidič. Maximální rychlost šesti testovacích vozů je stanovena na 130 kilometrů v hodině.

Po třech měsících si podle DB uživatelé, kterých už je registrovaných více než tisíc, novinku pochvalují. V průměru službě dávají 4,5 z pěti bodů. Provozovatelé se proto rozhodli testovací oblast rozšířit, a to poprvé do velkoměsta.

Jezdit v autonomních vozech budou moci nově uživatelé i v západní a severní části Darmstadtu, který má přes 160 tisíc obyvatel.

„Tímto pilotním projektem testujeme, jak bychom mohli veřejnou hromadnou dopravu nabídnout všude a vždy,“ uvedl ředitel dopravního podniku RMV Knut Ringat.

Německé ministerstvo dopravy projekt podpořilo částkou 2,2 milionu eur (55 milionů korun), další peníze poskytla země Hesensko a z vlastních zdrojů přispěl i dopravní podnik RMV.

Projekt nese název KIRA, který vychází z německé zkratky pro umělou inteligenci (KI – künstliche Intelligenz).