Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Putin a (čínské) autíčko

V někdejší továrně automobilky Mercedes-Benz, kterou v dubnu 2019 nedaleko Moskvy slavnostně otevíral Vladimir Putin, se mají vyrábět luxusní čínské vozy

Putin a (čínské) autíčko
ilustrační foto | Archiv

Plyne to z vyjádření, které serveru Gazeta.ru poskytl Maksim Šiško, generální ředitel jedné z dceřiných firem ruského velkodealera automobilů Avtodom. Právě Avtodom továrnu poté, co Mercedes loni v říjnu ohlásil odchod z ruského trhu, koupil. O jaké čínské vozy by mělo konkrétně jít, není zatím jasné. Spekuluje se však, že by se mohlo jednat o značku Hongqi (v překladu „Rudý prapor“), jejímiž vozy tradičně jezdí čínští prominenti. S luxusními elektromobily této značky se Číňané už několik let pokoušejí prorazit také v Evropě.

Odchod západních firem po Putinově vpádu na Ukrajinu zanechal ruský autoprůmysl v troskách. Týkalo se to třeba tradiční ruské značky Lada. Vozy Lada sice dál sjížděly z výrobních pásů, ­ovšem bez západních dodávek jim chyběla řada standardních vychytávek – airbagy, ABS či imobilizér. Po letech se rovněž obnovila „sláva“ jiné tradiční značky Moskvič, a to v továrně, kterou opustil francouzský Renault. S Ruskem toho však nový Moskvič má společného jen velice málo, jde totiž o přeznačkované vozy čínské automobilky JAC. Další čínská automobilka Kaiyi se uchytila v továrně Avtotor v Kaliningradské oblasti. Dodejme, že Avtotor dříve vyráběl auta značek BMW, Kia či Hyundai. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit