Pane premiére, vyřešte zaměstnanecké akcie. Startupisté a investoři napsali Fialovi otevřený dopis

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celý článek
0

Komentář: Češi stavěli rozhledny, Poláci dálnice. Je jasné, co z toho přispěje k dlouhodobému růstu

Dobře zacílené a efektivně provedené investice z veřejné kapsy mají jednu pozoruhodnou vlastnost, že nevytlačují soukromé investice.

Dobře zacílené a efektivně provedené investice z veřejné kapsy mají jednu pozoruhodnou vlastnost, že nevytlačují soukromé investice.

Celý článek
0

Zákaz TikToku v USA se blíží. Číňané už spoléhají jen na soudy

Republikáni v USA naplnili své sliby a posunuli zákaz TikToku do dalšího dějství. Management sociální sítě už otevřeně hovoří o tom, že se v případě přijetí zákona budou bránit soudní cestou.

Republikáni v USA naplnili své sliby a posunuli zákaz TikToku do dalšího dějství. Management sociální sítě už otevřeně hovoří o tom, že se v případě přijetí zákona budou bránit soudní cestou.

Celý článek
0

Putin a (čínské) autíčko

V někdejší továrně automobilky Mercedes-Benz, kterou v dubnu 2019 nedaleko Moskvy slavnostně otevíral Vladimir Putin, se mají vyrábět luxusní čínské vozy

Putin a (čínské) autíčko
ilustrační foto | Archiv

Plyne to z vyjádření, které serveru Gazeta.ru poskytl Maksim Šiško, generální ředitel jedné z dceřiných firem ruského velkodealera automobilů Avtodom. Právě Avtodom továrnu poté, co Mercedes loni v říjnu ohlásil odchod z ruského trhu, koupil. O jaké čínské vozy by mělo konkrétně jít, není zatím jasné. Spekuluje se však, že by se mohlo jednat o značku Hongqi (v překladu „Rudý prapor“), jejímiž vozy tradičně jezdí čínští prominenti. S luxusními elektromobily této značky se Číňané už několik let pokoušejí prorazit také v Evropě.

Odchod západních firem po Putinově vpádu na Ukrajinu zanechal ruský autoprůmysl v troskách. Týkalo se to třeba tradiční ruské značky Lada. Vozy Lada sice dál sjížděly z výrobních pásů, ­ovšem bez západních dodávek jim chyběla řada standardních vychytávek – airbagy, ABS či imobilizér. Po letech se rovněž obnovila „sláva“ jiné tradiční značky Moskvič, a to v továrně, kterou opustil francouzský Renault. S Ruskem toho však nový Moskvič má společného jen velice málo, jde totiž o přeznačkované vozy čínské automobilky JAC. Další čínská automobilka Kaiyi se uchytila v továrně Avtotor v Kaliningradské oblasti. Dodejme, že Avtotor dříve vyráběl auta značek BMW, Kia či Hyundai. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit