Corona táhne růst AB InBev, přestože prodeje v Číně a Brazílii klesaj
Shutterstock.com
Corona táhne růst AB InBev, přestože prodeje v Číně a Brazílii klesají
Nadnárodní pivovarnický koncern Anheuser-Busch InBev (AB InBev) ve druhém čtvrtletí letošního roku zvýšil hrubý provozní zisk (EBITDA) o 6,5 procenta na 5,3 miliardy USD (113,9 miliardy Kč). Informoval o tom v dnešní tiskové zprávě. Zisk největšího světového výrobce piva překonal očekávání analytiků, již podle agentury Reuters předpokládali nárůst o 5,7 procenta.
čtk
Zisk na akcii činil 0,98 USD. Nejvíce se dařilo značce Corona, jež zvýšila tržby mimo domovský mexický trh o 7,7 procenta. Objem prodejů přitom poklesl o 1,9 procenta, za čímž stál především čínský a brazilský trh. V Brazílii tak klesly tržby o 1,9 procenta a v Číně o 6,2 procenta.
Společnost uvedla, že její výsledky ukazují odolnost firemní strategie v situaci, kterou generální ředitel Michel Doukeris označil za dynamické provozní prostředí. Koncern v prohlášení výslovně nezmínil obchodní napětí a americkou celní politiku, před jejímiž dopady varoval například konkurenční Heineken, upozornila agentura Reuters.
AB InBev je největší výrobce piva na světě. Vznikl akvizicí amerického podniku Anheuser-Busch s belgicko-brazilským koncernem InBev. Mezi jeho značky patří například americký Budweiser, mexická Corona, německé Beck‘s a Löwenbräu či belgické Hoegaarden, Leffe nebo Stella Artois.
Nissan zavírá svou první zahraniční továrnu. Mexická éra končí po 60 letech
Světová dvojka – nizozemský pivovar Heineken – hospodařila v pololetí s provozním ziskem 2,07 miliardy eur (50,8 miliardy Kč). To je pokles o 7,1 procenta, avšak takzvaný očištěný provozní zisk, tedy bez vlivu akvizic, odprodeje části majetku, kurzových změn a mimořádných položek, se o 7,4 procenta zvýšil a rovněž překonal očekávání analytiků.