Nissan je pod tlakem, což se promítá i do Mexika
Shutterstock.com
Něco končí, něco začíná
Nissan zavírá svou první zahraniční továrnu. Mexická éra končí po 60 letech
Závod v mexické Cuernavace, fungující od roku 1966, skončí do března 2026. Automobilka tak reaguje na stagnující prodeje a globální restrukturalizaci výroby.
red
Automobilka Nissan oznámila, že do března 2026 ukončí výrobu ve svém historickém závodě Civac v mexické Cuernavace. Šlo o vůbec první zahraniční továrnu značky – fungovala nepřetržitě od roku 1966 a za tu dobu v ní vzniklo přes 6,5 milionu vozů.
Uzavření závodu je součástí širší restrukturalizace, v jejímž rámci chce Nissan snížit počet svých továren ze 17 na 10. Produkce z Cuernavacy, včetně pickupů, se přesune do modernějšího závodu v Aguascalientes.
Společnost čelí dlouhodobému tlaku na efektivitu. Její globální prodej stagnuje, a tak plánuje do roku 2027 snížit výrobní kapacitu mimo Čínu o milion vozů – na 2,5 milionu ročně.
Nissan čelí vážné finanční krizi a žádá dodavatele o odklad plateb
Kromě Mexika se změny dotknou i Japonska, kde Nissan v létě oznámil, že zavře svůj hlavní závod Oppama u Tokia a přesune výrobu na jihozápad země.
Ve fiskálním roce 2024 firma utrpěla čistou ztrátu 670,9 miliardy jenů (96,5 miliardy korun), což odráží slabé výsledky zejména v USA a Číně.
Přesto zůstává Mexiko pro automobilku klíčovým trhem – potvrdil to i nový generální ředitel, Mexičan Ivan Espinosa, který nastoupil do čela společnosti letos v dubnu.
S využitím ČTK