About You

Zákazníci budou moci i nadále nakupovat na Zalandu i na About You

Foto: Shutterstock.com

Fashion

Spojení e-shopových gigantů Zalando a About You završeno. Firma chce dominovat na trhu s módou

Němečtí online prodejci módy Zalando a About You legálně završili své dříve oznámené spojení. Obě firmy slibují, že společně obsáhnou větší část evropského trhu s módou. Dokončení akvizice oznámilo Zalando v tiskové zprávě.

Záměr fúze zveřejnily společnosti už v prosinci loňského roku. Tehdy uvedly, že berlínské Zalando převezme svého menšího konkurenta z Hamburku About You za částku 1,1 miliardy eur (zhruba 27 miliard korun). Evropská komise transakci schválila 1. července.

„Ode dneška spojujeme své síly,“ řekl listu Handelsblatt David Schröder, spoluředitel Zalanda. Podle něj začne spojení obou firem přinášet výsledky okamžitě. První hospodářská prognóza nové sloučené společnosti bude zveřejněna 6. srpna při prezentaci výsledků Zalanda za druhé čtvrtletí roku 2025.

Zalando nyní vlastní více než 90 procent akcií About You a usiluje o vytěsnění zbývajících minoritních akcionářů, kterým slibuje odpovídající finanční kompenzaci.

Schröder uvedl, že hlavní výhodou akvizice je propojení týmů a firemní kultury. „Většina akvizic selže kvůli nedostatečnému zapojení do firemní kultury, největším přínosem tedy je, že tým a kultura About You se k nám skvěle hodí,“ řekl.

Spoluzakladatel About You Tarek Müller dodal, že atmosféra mezi zaměstnanci je „velmi pozitivní“ a pro zákazníky bude změna téměř nepostřehnutelná. Díky kombinaci logistiky a plateb by se ale měly zrychlit dodávky a snížit náklady.

Podle Schrödera akvizice strategicky zapadá do oblastí B2C (koncový prodej) i B2B (mezi firmami). About You disponuje vlastním softwarem Scayle pro online obchody a oslovuje mladší zákazníky, což doplní zhruba 52 milionů aktivních uživatelů Zalanda.

„Vidíme významný potenciál pro tvorbu hodnoty a usilujeme o dlouhodobé synergie ve výši přibližně 100 milionů eur (asi 2,47 miliardy korun) ročně v rámci skupinového EBIT (zisk před úroky a zdaněním, pozn. red.)“ uvedl Schröder. V budoucnu budou moci značky a obchodní partneři využívat software Scayle, Tradebyte od Zalanda a logistickou síť Zeos jako kompletní balíček.

Spojením s About You získá Zalando celkem 65 milionů aktivních zákazníků ve 25 evropských zemích. Velké investice se plánují do technologií. Schröder zdůraznil, že firma chce ukázat, že i v Evropě mohou vznikat významné technologické společnosti, „i když zde jsou překážky vyšší než jinde.“ Uvedl například, že zatímco v USA mohou tři logistické firmy pokrýt celý trh, v EU je kvůli 25 zemím třeba spolupracovat se 75 různými poskytovateli.

Zalando, největší evropský online prodejce módy, sídlí v Berlíně a bylo založeno v roce 2008. Působí ve 25 zemích a má desítky milionů zákazníků.

About You, nynější akvizice Zalanda, vzniklo v roce 2014 v Hamburku. Dosud patřilo pod skupinu Otto Group. Zaměřuje se zejména na mladší generaci zákazníků a proslavilo se personalizovaným marketingem a spoluprací s influencery.

Významným konkurentem obou společností je britský ASOS, který patří k nejvýznamnějším online prodejcům módy v Evropě i globálně a rovněž cílí převážně na mladé zákazníky. Zatímco Zalando má nejsilnější pozici v kontinentální Evropě (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Skandinávie), ASOS v Británii, ale s významnými prodeji v EU i mimo ni (třeba v USA či Austrálii).

Silným regionálním konkurentem je pak Answear, zejména v Polsku, Česku, Slovensku a okolních zemích.

S využitím ČTK