Martin Kůs

Martin Kůs

Foto: Aspen.PR (publikováno se svolením)

Fashion

Nejúspěšnější rok v historii Vuch. Desetiletá značka roste doma i v Evropě, píše CEO Martin Kůs

Česká značka módních doplňků Vuch má za sebou nejúspěšnější rok od svého založení. Podle CEO a spolumajitele Martina Kůse se firma opřela o stabilizaci ekonomiky, silný online prodej a zahraniční expanzi, která přinesla výrazný růst zejména ve střední Evropě.

Martin Kůs

Galerie (2)

Rok 2025 je pro nás desátým rokem působení na trhu a s potěšením mohu říci, že se historicky jedná o náš nejúspěšnější rok – jak z pohledu celkových tržeb, tak z hlediska ziskovosti.

Je patrné, že se celková ekonomická situace postupně stabilizuje a lidé si znovu začínají dopřávat radost v podobě nákupů. V průběhu roku se odehrálo několik klíčových změn, které výrazně ovlivnily naše fungování.

Po úvodních měsících, kdy jsme řešili určité provozní výzvy, se naplno pozitivně projevil přechod logistiky na fulfillmentové řešení. Rok 2025 je tak prvním obdobím, kdy máme kompletní logistiku soustředěnou v Brně a můžeme se naplno věnovat produktům, designu a marketingu, což se podle mého názoru jasně odráží v celkovém zaměření firmy.

Představili jsme několik nových spoluprací a produktových kolekcí. Nejrychlejší růst aktuálně zaznamenáváme v kategorii kabelek, velmi dobře si však vedou i ostatní produktové segmenty.

Zároveň se stále více zaměřujeme i na menší kategorie a jdeme v nich více do detailu – například u šperků, hodinek nebo slunečních brýlí.

Z marketingového pohledu pro nás byly letošními vrcholy dvě výrazné brandové kampaně. Tradiční projekt VuchLady zaznamenal opět rekordní účast žen.

Zároveň jsme realizovali výjimečnou kampaň k našemu desátému výročí, v jejímž rámci jsme vyrobili deset tisíc kusů limitované výroční kabelky. Všechny jsme je rozdali zákazníkům v pěti evropských zemích.

Zahájili jsme také přechod na novou IT platformu, kdy po deseti letech měníme stávající systém za modernější řešení. Významnou novinkou je rovněž spolupráce s novou ambasadorkou na Slovensku, Kvetkou Horváthovou.

Tlak na přesun prodejů do online marketplace bude sílit. O to důležitější bude systematicky budovat silný a jasně rozpoznatelný brand.

Začátkem roku jsme představili novou platformu Vuch Laboratory, kde dáváme příležitost nejen našim, ale také externím designérům. Výsledkem jsou například originální kolekce kabelek, peněženek či šperků, které vytvořili Antonin Simon, Pavel Berky, Dominik Navrátil či Adéla Pečlová.

Dlouhodobě plníme náš strategický cíl růstu v zahraničí. Letos jsme poprvé vstoupili do televizní reklamy v Maďarsku, kde již po prvním měsíci vidíme velmi pozitivní výsledky.

Maďarsko se pro nás dokonce stalo druhým nejsilnějším trhem hned po České republice. Velmi dynamicky rosteme také v Polsku, Chorvatsku a Slovinsku.

Co očekávám od roku 2026 v naší firmě

Rok 2026 bude pro nás především rokem technologií a digitalizace. Klíčovým projektem bude přechod na novou e-shopovou platformu, která nám otevře řadu nových možností dalšího rozvoje.

Zároveň chceme výrazně posílit využití umělé inteligence napříč firemními procesy – už dnes se pozitivně projevuje zejména v oblasti kreativy a zákaznické podpory.

V roce 2026 neplánujeme otevírat nové kamenné prodejny a naopak se chceme ještě více soustředit na online prodej. Stejně tak hodláme výrazně omezit B2B segment a zaměřit se primárně na B2C zákazníky.

Martin Kůs

Martin Kůs

Foto: Aspen.PR (publikováno se svolením)

Nadále budeme rozvíjet spolupráci se společností Zalando, prostřednictvím které chceme posílit naši přítomnost zejména v západní Evropě.

V rámci produktového portfolia se budeme věnovat dvěma novým značkám, které plánujeme více osamostatnit od značky Vuch. Současně máme připravenou řadu nových kolekcí a spoluprací, včetně naší první mezinárodní kolaborace, kterou představíme hned na začátku roku. V plánu je také vstup minimálně na jeden nový zahraniční trh.

Co očekávám od roku 2026 v našem sektoru

Tlak na přesun prodejů do online marketplace platforem bude i nadále sílit. O to důležitější bude systematicky budovat silný a jasně rozpoznatelný brand, za kterým budou zákazníci aktivně přicházet. Klíčovou roli bude hrát důraz na kvalitu produktů, perfektní zákaznický servis a celkový zážitek ze značky.

Zároveň bude stále důležitější hledat nové, alternativní způsoby komunikace se zákazníky – ať už prostřednictvím vlastních aplikací, věrnostních programů, nebo dalších digitálních nástrojů, které umožní přímější a dlouhodobější vztah se značkou.

Související články