Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Zákaz spalovacích motorů v roce 2035 pod tlakem: EPP plánuje revizi

Evropská lidová strana (EPP), největší skupina zákonodárců v Evropském parlamentu, se pokusí oslabit plánovaný zákaz prodeje automobilů emitujících CO2 do roku 2035, ukazuje návrh dokumentu.

Zákaz spalovacích motorů v roce 2035 pod tlakem: EPP plánuje revizi
Zákaz spalovacích motorů v roce 2035 pod tlakem: EPP plánuje revizi | foto: Shutterstock.com

EPP získala největší podíl hlasů ze všech skupin zákonodárců v posledních volbách do Evropského parlamentu. Nyní disponuje 188 ze 720 europoslanců, což upevňuje její vliv na rozhodování v rámci EU.

Návrh těchto priorit, do kterého nahlédli novináři Reuters, zahrnoval cíl: "revidovat pravidla pro snížení emisí CO2 pro nová auta a dodávky tak, aby umožňovaly používání alternativních bezemisních paliv po roce 2035".

EU minulý rok schválila politiku, která od roku 2035 zakáže prodej nových automobilů emitujících CO2, což fakticky ukončí prodej nových vozidel se spalovacími motory na benzín a naftu.

Evropská komise však slíbila vytvořit právní cestu pro prodej nových automobilů, které budou běžet pouze na "e-paliva" - syntetická paliva, která mohou být použita v autě se spalovacím motorem místo benzínu.

To by mohlo umožnit automobilkám vyvinout a dále prodávat novou generaci automobilů se spalovacími motory, které budou běžet pouze na certifikovaná CO2-neutrální paliva a budou vybaveny technologií, která zabrání jejich startování, pokud se v jejich nádrži bude nacházet benzín nebo nafta.

EPP nespecifikovala, jakým způsobem by chtěla politiku CO2 pro automobily změnit. V dokumentu stojí, že skupina chtěla "revidovat zákaz spalovacích motorů a vyvinout špičkovou technologii spalovacích motorů".