Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Větší školy, lepší výsledky

Menší školy s menšími třídami možná mohou stavět na rodinné atmosféře, lepší výsledky ve vzdělávání ale mají větší školy s většími třídami

Větší školy, lepší výsledky
ilustrační foto | Shutterstock.com

Vyplynulo to ze šetření České školní inspekce, která porovnávala výsledky žáků navštěvujících základní školy charakteristické širším nastavením organizace druhého stupně (tedy vyšším počtem velkých tříd) s těmi ze škol s užším nastavením organizace druhého stupně (nižším počtem malých tříd).

V ukazatelích, jako jsou výsledky testů z českého jazyka a matematiky, úspěšnost žáků v přijímacích zkouškách na střední školy, ale i zajištění výuky aprobovanými učiteli nebo nabídka výuky cizích jazyků, si vedly lépe velké školy.

Školní inspekce navrhuje jako jedno z řešení slučování menších škol do jednoho právního subjektu. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit