Prostějovská firma dodává nové výhybky pro modernizaci Masarykova nádraží

Prostějovská firma dodává nové výhybky pro modernizaci Masarykova nádraží

se souhlasem DT - Výhybkárna a strojírna

Prostějovská firma dodává nové výhybky pro modernizaci Masarykova nádraží

Druhá etapa modernizace kolejiště na Masarykově nádraží v Praze vstupuje do rozhodující fáze. Prostějovská společnost DT - Výhybkárna a strojírna (DTVS) zde v květnu a červnu dodá 20 nových výhybek, které umožní pokračování rekonstrukce této vytížené stanice a navazujících tratí směrem do Libně a Bubnů. Firma se zároveň podílí na proměně železničních uzlů v Bubnech a na Smíchově.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Aktuální dodávka navazuje na loňských 16 výhybek, které DTVS pro Masarykovo nádraží vyrobila v první etapě. Celkem již společnost dodala 36 komponentů a do roku 2027, kdy má projekt skončit, jich přibude dalších 14. „Naše výhybky jsou klíčové pro zvýšení kapacity, bezpečnosti a spolehlivosti provozu. Masarykovo nádraží denně slouží desetitisícům cestujících, zejména v rámci systému ESKO. Modernizace je proto zásadní,“ uvedl v tiskovém vyjádření Dušan Kadlec, obchodní ředitel DTVS.

Tři stanice, jeden cíl: Moderní železnice pro Prahu

Rok 2025 je pro prostějovskou firmu přelomový. Kromě Masarykova nádraží dodává výhybky pro dvě další pražské projekty:

Praha-Bubny a Výstaviště – Rekonstrukce stanice Bubny a nová zastávka Výstaviště jsou součástí proměny lokality v moderní dopravní uzel.

Praha-Smíchov – Chystaná rekonstrukce této důležité přestupní stanice počítá s výhybkami od DTVS.

Na Masarykově nádraží by mělo do roku 2027 přibýt celkem 50 nových výhybek. Jejich instalace zlepší plynulost provozu a připraví půdu pro budoucí napojení na plánovaný vysokorychlostní koridor. Expedice aktuální várky 20 kusů probíhá od 5. května a potrvá do konce června, a to podle tempa stavebních prací.

Dlouholetá tradice v kolejové infrastruktuře

DTVS patří mezi klíčové hráče v oboru. Její výhybky tvoří páteř nejen pražských tratí, ale i dalších projektů napříč Českem. „Jsme hrdí na to, že se podílíme na proměně pražské železnice. Jde o investici, která ovlivní každodenní život tisíců lidí,“ dodal Kadlec. S dokončením modernizace Masarykova nádraží se počítá v roce 2027, ale již nyní práce mění tvář jedné z nejstarších pražských stanic.