Fasáda domu s klimatizacemi

Ilustrační foto: Shutterstock.com

Vedro je a vedro bude

Změna klimatu nahrává Číňanům. V oteplující se Evropě našli nové odbytiště pro své klimatizace

Oteplování v Evropě přináší čínským výrobcům klimatizací nový rostoucí trh, který jim pomáhá kompenzovat ztráty z prodeje ve Spojených státech způsobené obchodními spory. Vývoz klimatizací z Číny do Evropské unie a Británie za sedm měsíců letošního roku vzrostl meziročně o 16 procent na 7,9 milionu kusů, ukazují údaje čínského celního úřadu.

čtk

Počet klimatizačních jednotek dodaných do USA ve stejném období naopak o 23 procent klesl, protože celní válka mezi dvěma největšími ekonomikami světa narušila obchodní toky. Napsala to agentura Bloomberg.

Evropa v letošním roce zažila několik vln veder. Britská meteorologická služba Met Office uvedla, že letošní léto v Británii bylo „téměř jistě“ nejteplejší za dobu, co tento údaj sleduje.

Mnohé části Evropy, kde se klimatizace dříve považovala za zbytečný americký luxus nebo za nutnost jen pro Středomoří, ji začínají stále více přijímat.

Rostoucí zájem o chlazení domácností a firem kdykoliv je to potřeba souvisí s novou klimatickou realitou na kontinentě, který se otepluje.

„Nárůst poptávky (po čínských klimatizacích) podporují hlavně země jako Srbsko, Itálie a Španělsko,“ uvedl analytik čínské výzkumné společnosti ChinaIOL Lung Fej. „Evropa zůstane v příštích letech trhem s velkým potenciálem,“ dodal.

Čínští výrobci nejsou jediní, kdo v Evropě vidí příležitosti k prodeji klimatizací. Marketingový a produktový ředitel pro EU japonské firmy Hitachi David Bioche uvedl, že trh se stane ještě více konkurenční.

„Vidíme, že do Evropy směřuje mnoho investic,“ řekl. A nejnovější kroky americké administrativy v oblasti cel strategii většího zaměření na Evropu podle něj ještě posílí.

Optimisticky ohledně tržního potenciálu Evropy vidí budoucnost i známé značky spotřebičů v Evropě, jako je britská Morphy Richards, jejíž produkty se vyrábějí v Číně.

„Evropa nabízí velký trh s vysokou kupní silou a předvídatelnější, stálou poptávkou po malých spotřebičích, zejména přenosných klimatizacích, které nevyžadují instalaci,“ uvedl šéf mezinárodního oddělení ve společnosti Morphy Richards Martin Guo.

Jako jeden z faktorů přispívajících ke stabilnímu růstovému potenciálu na evropském trhu s klimatizacemi uvedl časté extrémní počasí.

„My se domníváme, že Evropa má potenciál kompenzovat nestabilitu na americkém trhu ve střednědobém až dlouhodobém horizontu. Pro Morphy Richards se dokonce může stát novým pohonem růstu v tomto rozvíjejícím se segmentu,“ dodal.