Kateřina Petko
Foto: archiv CSG
Když má člověk tu možnost, je jeho povinnost pomáhat, říká šéfka CSG Nadačního fondu Kateřina Petko
Mít na starosti marketing a komunikaci firmy malého či středního rozsahu není ve většině případů taková věda. Situace se razantně mění, když se staráte o průmyslově-technologický holding, pod který patří stovky firem sídlících nejen v Česku, ale po celém světě. Takovou výzvu přijala před rokem a půl Kateřina Petko, když ji oslovila skupina CSG a nastoupila na pozici ředitelky komunikace a marketingu – nikoliv jedné nebo několika firem, ale celé skupiny.
Šéfredaktorka magazínu Hrot
„Pro ženu, která se nikdy nevěnovala oblasti obrany a technologií, kterými se tady zabýváme, byla samozřejmě výzva proniknout do byznysu jako takového. Nová pro mě byla také globální pozice CSG, protože trhů, na nichž působíme, je velké množství,“ říká.
A dává jeden příklad za všechny: „Za dobu od mého nástupu do CSG skupina realizovala například velmi významnou akvizici v USA, kde jsme koupili The Kinetic Group – pod ni patří významné značky vyrábějící munici, jde o americké dědictví. Jen námluvy a celá mediálně složitá komunikace kolem této akvizice pro mě byly přínosem a skvělou zkušeností.“
Její tým dnes nepůsobí jen lokálně, ale globálně. Skupina CSG se v průběhu třiceti let své existence rozkročila z Česka a Slovenska do zmíněných USA, ale také do Itálie, Španělska, Srbska, Spojeného království, Indie, nově také do Německa a brzy bude otevírat joint venture společně s řeckou vládou.
„Pečujeme o globální brand CSG, o naše renomé a také o pověst majitele skupiny, Michala Strnada. Týká se to nejen PR komunikace po celém světě, webových stránek, sociálních sítí, ale také různých interních i externích eventů, veletrhů a podobně,“ přibližuje Petko.
Zmíněných třicet let je obzvlášť důležitých. Skupina CSG toto jubileum slaví právě letos. K tomu se váže celá řada aktivit, ale především založení CSG Nadačního fondu, jehož výkonnou ředitelkou se stala právě Kateřina Petko.
Dobročinným aktivitám spojeným s podporou charit či komunit se v CSG věnovali dlouhodobě, v rámci skupiny ale neexistoval aparát, který by je patřičně zarámoval. A ačkoliv o jeho založení se uvažovalo už několik let, skupina využila právě letošní třicáté výročí k odstartování nadačního fondu.
„Na přelomu roku 2024 a 2025 jsme společně s týmem začali dávat nadačnímu fondu konkrétní obrysy, dali jsme dohromady stanovy, komisi a jednotlivé pilíře a 4. března jsme spustili hned dvě grantové výzvy. První vklad byl symbolických 30 milionů korun, ale částku pro tento rok jsme vzhledem k obrovskému zájmu navýšili na 50 milionů,“ vyčísluje ředitelka nadačního fondu.
Peníze putují do tří pilířů, na nichž CSG Nadační fond stojí. V rámci prvního jde podpora přímo zaměstnancům – finance míří buď do komunitních projektů, na nichž se aktivně podílejí, nebo přímo jim samotným, pokud se ocitnou v nouzi.
Druhý pilíř se zaměřuje na integrovaný záchranný systém. Kateřina Petko vysvětluje, že ve skupině hraje ohromnou roli bezpečnost, proto dávalo smysl podpořit právě tyto složky. Začalo se u dobrovolných hasičů, jimž nadační fond poskytuje prostředky na nákup vybavení.
Pomoc záchranným složkám však v CSG nezačala vznikem nadačního fondu – například při ničivých povodní v roce 2024 skupina darovala Hasičskému záchrannému sboru ČR 12 vozidel Tatra v hodnotě přes 102 milionů korun.
Třetí pilíř se soustředí na podporu studentů zejména technických oborů. „Věříme, že Česko by si mělo své talenty hýčkat. Proto se chceme zaměřit i na podporu studentů středních škol, aby se už tam dostali k nejmodernějším technologiím, osahali si je a zjistili pozitiva studia technických oborů. Ty totiž v Česku nejsou tak upřednostňované, a tak bychom chtěli pomoci tuto bariéru zvrátit,“ uzavírá Kateřina Petko.