Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Do Behavia přiteče přes 55 milionů korun. S českou firmou, která zlepšuje reklamu, si plácli Nizozemci

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

Celý článek
0

Proč je český tendr na nové reaktory pro francouzskou EdF zásadní

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Celý článek
0

Evropa může odložit konec spalovacích motorů, tvrdí finanční ředitel Porsche

Růst prodejů aut na baterii v Evropě zpomaluje kvůli ukončení dotací v některých zemích. Podle finančního šéfa automobilky Porsche to znovu otvírá debatu o konci spalovacích motorů.

Evropa může odložit konec spalovacích motorů, tvrdí finanční ředitel Porsche
Ilustrační foto | Shutterstock.com

Ačkoli se evropské politické špičky tváří, že rozhodnutí o zákazu prodeje nových vozů se spalovacími motory od roku 2035 už nemůže nic zvrátit, situace patrně tak jasná není. Naznačuje to alespoň finanční ředitel německé automobilky Porsche Lutz Meschke.

Při představení nového elektrického modelu Porsche Macan v Singapuru Meschke uvedl, že se diskuse o správnosti stopky pro nová benzinová a naftová auta opět rozhořela kvůli nepříznivému vývoji na trhu s elektromobily.

Evropské automobilky hlásí, že po náhlém a nečekaném ukončení dotací na pořízení nových aut na baterii, o němž rozhodla německá vláda na konci loňského roku, se křivka prodejů elektromobilů, dostud mířící strmě vzhůru, začala lámat. „V současné době se tak hodně diskutuje o konci spalovacích motorů. Myslím, že by se zákaz jejich prodeje mohl odložit,“ řekl podle agentury Meschke.

Podle finančního šéfa Porsche prý sice konec dotací nezasáhl segment prémiových a luxusních elektromobilů, utnutí státní podpory ale výrazně pocítili výrobci levnějších modelů. Pokud slabý odbyt bude pokračovat, jsou tak prý jen dvě možnosti: vrátit se k dotování, nebo odložit zákaz prodeje vozů na benzin a naftu. Například britský kabinet k takovému rozhodnutí už dospěl a původní termín – také rok 2035 – zrušil.

Co stojí za úspěchem čínských automobilek, které nyní v elektromobilitě válcují evropskou konkurenci? Podle hlavního analytika Hrot24 Miroslava Zámečníka to je kromě předvídavosti také průmyslová špionáž:

Hrotcast 

Samotná automobilka Porsche s výrobou aut se spalovacím motorem počítá i do budoucna. Patří mezi několik výrobců, kteří se rozhodli vsadit na přizpůsobení svých aut pro syntetická paliva. Ta totiž dostala od Evropské komise – i díky tlaku německé vlády – ze zákazu výjimku.

Firma se také v roce 2022 připojila ke skupině investorů, kteří se rozhodli podpořit startupovou společnost, jež nyní buduje závod na výrobu takzvaných e-paliv v jihoamerickém Chile. Celková investice činila 260 milionů dolarů.