Druhý pokus: Freshlabels chce od investorů 800 tisíc eur. Jeho potenciál je globální, říká Baťův pravnuk

V roce 2021 to Freshlabels nevyšlo. Teď už chce tento e-shop s udržitelnou módou na crowdfundigové platformě Crowdberry uspět.

Druhý pokus: Freshlabels chce od investorů 800 tisíc eur. Jeho potenciál je globální, říká Baťův pravnuk
Zakladatelé Freshlabels: Jakub Veselý a Jan Bouška | foto: Freshlabels

Hledá „čerstvé značky“, pro které je důležitá i udržitelnost. Módní e-shop Freshlabels začal v roce 2006 dovážet do Česka výrobky ze západních a severských zemí, které se tu tehdy ještě neprodávaly. Šlo například o Patagonii, Freitag, Fjällräven, Birkenstock nebo Salomon. Teď ho mají možnost podpořit soukromí investoři, a to skrze slovensko-českou crowdfundingovou platformu Crowdberry. 

Freshlabels cílí na 800 tisíc eur (přibližně 20,4 milionu korun), potvrzených je už necelých 200 tisíc eur. Finanční injekci chce využít pro navýšení zásob a expanzi, která by mimo jiné vedla k lepším tržbám. Minimální investice je ve výši tří tisíc eur (přes 76 tisíc korun). 

Úrokový výnos první tranše je údajně 11,2 procenta ročně a bude vyplácený pololetně, splatnost úvěru je pak tři roky. Za investici ručí skupina majitelů, mezi které patří zakladatelé Freshlabels Jakub Veselý a Jan Bouška, investiční společnost Tensor Ventures nebo fond rodiny Tomáše Bati.

„Společnost Freshlabels utrpěla důsledkem pandemie. Spolu s novým CEO Ladislavem Žižkou se však podařilo situaci otočit, stabilizovat firmu a vrátit jí atraktivitu. Nyní, když opět roste, potřebuje kapitál, aby se udržela tempo a nadále přinášela na trh svěží a cool produkty,“ říká Thomas Archer Bata, pravnuk „krále obuvi“ Tomáše Bati.

Thomas Archer Bata, pravnuk Tomáše Bati
foto: Triple B

Podle něj je potenciál Freshlabels obrovský nejen na domácím trhu, ale i v globálním měřítku. „Potřeby moderního zákazníka se výrazně mění, což vede k neustálému nárůstu poptávky po udržitelných a důvěryhodných značkách s jasným původem. To je přesně to, co Freshlabels nabízí a v čem je průkopníkem,“ doplňuje.

Crowdberry nyní hodlá zopakovat úspěch kampaně slovenského festivalu Pohoda, který od investorů získal 500 tisíc eur (12,7 milionu korun). „Specifikem je, že se zaměřujeme na již zaběhnuté firmy, a investoři tak mohou financovat obdobně jako banky. Zásadou je, aby investoři získali adekvátní odměnu za podstoupené riziko, prověřené zabezpečení a kompletní informace, aby věděli, na co, jak a s jakým cílem jejich prostředky firma použije, a hlavně jak je firma plánuje investorům splatit,“ vysvětluje společník Crowdberry Dano Gašpar.

Za svou existenci zafinancovalo Crowdberry desítky firem v celkové výši přesahující 65 milionů eur privátního kapitálu. Platforma tak pomohla značkám jako GymBeam, Footshop nebo Boataround. I Freshlabels se nyní zařazuje do portfolia dceřiných fondů Crowdberry. 

„Ustáli jsme turbulentní období a měníme se na nové Freshlabels 2.0. Stále ale zachováme to nejsilnější, což je naše mise objevovat a kurátorovat nové a zajímavé značky z celého světa,“ uzavírá Žižka s tím, že firma teď chce navýšit hodnotu ročních tržeb z aktuálních 100 na 120 milionů korun – tedy částku, které dosahovala před pandemií.

Freshlabels se už o investici na platformě Crowdberry pokoušelo jednou, a to v roce 2021. Tehdy firma sháněla 40 milionů korun, investory nicméně nepřesvědčila a kampaň skončila neúspěchem.