Komentář: Liberty Ostrava balancuje na hraně insolvence

Již 28. února bude o osudu Liberty rozhodovat soud. Není divu, že majitel Sandžív Gupta přiletěl do Česka privátním jetem. Hrozí mu totiž, že může přijít o kontrolu nad hutěmi, potenciálně o celou Liberty.

Již 28. února bude o osudu Liberty rozhodovat soud. Není divu, že majitel Sandžív Gupta přiletěl do Česka privátním jetem. Hrozí mu totiž, že může přijít o kontrolu nad hutěmi, potenciálně o celou Liberty.

Celý článek
0

„Airbus pro elektromobily.“ Evropské automobilky brojí proti konkurenci z Číny

Evropské automobilky se rozhodly zasáhnout proti hrozbě, která se na trh s elektromobily valí z Číny a Tesly. Volkswagen, Renault a Stellantis uvažují o tom, že by se spojili a vytvořili „Airbus pro elektromobily.“ Díky tomu by mohli vyrábět levnější vozy a odvrátit existenční hrozbu. Dosavadní lídři evropského automobilového trhu také potvrdili, že „běžné podnikání“ je ztrátové. 

Evropské automobilky se rozhodly zasáhnout proti hrozbě, která se na trh s elektromobily valí z Číny a Tesly. Volkswagen, Renault a Stellantis uvažují o tom, že by se spojili a vytvořili „Airbus pro elektromobily.“ Díky tomu by mohli vyrábět levnější vozy a odvrátit existenční hrozbu. Dosavadní lídři evropského automobilového trhu také potvrdili, že „běžné podnikání“ je ztrátové. 

Celý článek
0

Severská sága pokračuje: Skandinávci i Pobalťané dobře vědí, že Rusko je jejich nepřítel

Severské země dokazují, jak důležité je hledat domácí konsenzus v tak strategických záležitostech, jakými jsou obranyschopnost a její mezinárodní a finanční zajištění.

Severské země dokazují, jak důležité je hledat domácí konsenzus v tak strategických záležitostech, jakými jsou obranyschopnost a její mezinárodní a finanční zajištění.

Celý článek
0

Čína dobývá Rusko. Ovládla trh s novými automobily

V prvním pololetí letošního roku bylo Rusko pro čínské automobilky největším exportním trhem. Nahradily západní vývozce.

Čína dobývá Rusko. Ovládla trh s novými automobily
Chery Automobile | foto Harmony Video Production / Shutterstock.com

Kvůli invazi na Ukrajinu se z ruského trhu stáhla většina velkých západních automobilek. Místo vozů Toyota, Ford, Nissan nebo Volkswagen, které před válkou patřily v Rusku mezi nejoblíbenější, se nyní Rusové musí spokojit s alternativou. Tu jim nabídly čínské automobilky.

Výrobci z říše středu za prvních pět měsíců letošního roku vyvezli do Ruska bezmála 290 tisíc nových vozů, a ukousli si tak skoro polovinu trhu. Pro srovnání, loni činil export čínských automobilek do této země pouze 162 tisíc vozů, a to za celý rok. 

Čínská konkurence „zválcovala“ dokonce i nejoblíbenější domácí značku Lada. Ta za prvních šest měsíců roku dosáhla domácích prodejů zhruba 143 tisíc kusů. 

Celkem se v Rusku nyní prodává devatenáct různých značek čínského původu. Tři nejúspěšnější jsou Chery Automobile, Geely a Great Wall Motor. Jen ony stojí za třetinou prodejů nových aut v Rusku v letošním roce. Mezi oblíbené modely patří sportovně-užitkové vozy, jako je Tiggo 7 Pro společnosti Chery, Coolray automobilky Geely a řada Haval firmy Great Wall, vyplývá z analýzy agentury Bloomberg.

Masivní vývoz do Ruska naopak přiměl k protiopatření Ukrajinu. Ta zařadila společnosti Geely a Great Wall Motor na seznam válečných sponzorů.