Martin Bernátek (OlaOla, Na mú dušu, ex-Ovečkárna)

Martin Bernátek (OlaOla, Na mú dušu, ex-Ovečkárna)

koláž Hrot24 se souhlasem Martina Bernátka

Českej kapitál

Bernátek po Ovečkárně: Kapitál se vrací domů

Získal stovky tisíc zákazníků, vybudoval značku z papučí a kožešin. Pak prodal firmu, přibral a zhubnul. Dnes mění životní styl nejen sobě, ale i ostatním. Ze Zlína. Z Česka. Srdcem.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Martin Bernátek začínal na trzích. Vozil pivo, zkoušel prodávat nože, přecházel mezi stánky. Později postavil Ovečkárnu – e-shop s produkty z ovčí vlny, který přetvořil v jeden z nejviditelnějších a nejčistších byznysů v české e-commerce. Když ho prodával, balili pět a půl tisíce zásilek denně. Bez investorů. Bez kravat.

„Z jednoho stánku jsme udělali stroj, který jel i přes 300 milionů ročně.“

Dnes stojí za projektem OlaOla, značkou, která v sobě spojuje suplementy, styl a vizi dlouhověkosti. Ne však jako další fitness e-shop. Ale jako životní filozofii, která má start v hlavě – a pokračuje v přírodě.

​​​​​​​

„Řekneš někomu, že má jíst zdravě, a hned má pocit, že mu něco přikazuješ. Ale zeptej se ho, kde chce být v roce 2050. To je úplně jiná otázka.“

Na rodné Valašsko přenesl nejen investice do nemovitostí, ale i první centrum dlouhověkosti. Místo, kde si sáhneš na vlastní cestu ke zdraví. Prožiješ ho. Karlovice místo Dubaje.

Vedle toho zůstává marketérem. V rozhovoru mluví o tom, proč fulfillment poráží vlastní sklad, proč je Labubu nový Pokémon a jak i dítě ví, co se prodává v Mekáči – ačkoliv tam nikdy nebylo.

„Marketing je, když děcka ví, že v mykáči je hračka. A řeknou to i těm, co tam nechodí.“

Značka jako nástroj změny

OlaOla podle něj nemá být prodejna prášků, ale značka, která ukazuje cestu.

„Nechci lidi přesvědčovat, aby se o sebe starali. Oni budou muset. Důchody, zdravotnictví – první, na co se sáhne, bude zdraví. A pak přijde otázka: proč jsem nezačal dřív?“

Značku staví jako rámec pro komunitu. Inspiraci bere u sportu, amerických vzorů i na virtuálních cyklistických závodech, kde mu padesátiletí Angličani dávají čouda. Český kapitál se podle něj musí naučit mluvit jiným jazykem.

„Chci značku, která má hodnotu. Která zjednoduší lidem cestu k dlouhověkosti. A ještě jim připomene, že Česko je nádherný.“

Martin Bernátek si prošel podnikáním, výdechem i vyhořením. Dnes říká, že nechce nikoho poučovat. Jen nabídnout zkušenost.

A připomenout, že věci můžeme měnit. Sebe, své firmy i svoje kraje.