Hrotcast: Stanjura by měl být odvolán, stejně jako Bartoš neudělal svoji práci

V aktuálním podcastu ekonomická redaktorka Markéta Malá upozorňuje na finanční problémy, které sužují českou vládu. Kritizuje nereálné základy návrhu státního rozpočtu pro příští rok a upozorňuje na rizika, která s sebou přináší. Jaké důsledky může mít odvolání dalších členů kabinetu a proč je právě nyní navýšení platů politiků špatně načasované?

V aktuálním podcastu ekonomická redaktorka Markéta Malá upozorňuje na finanční problémy, které sužují českou vládu. Kritizuje nereálné základy návrhu státního rozpočtu pro příští rok a upozorňuje na rizika, která s sebou přináší. Jaké důsledky může mít odvolání dalších členů kabinetu a proč je právě nyní navýšení platů politiků špatně načasované?

Celý článek
0

Miliardář Baudiš postavil sanatorium. Bude se zde léčit závislost na alkoholu či sociálních sítích

Podle Pavla Baudiše, který je i vášnivým filantropem, ale nejde o žádnou charitu. Ceny za den se budou pohybovat kolem šesti až sedmi tisíc korun.

Podle Pavla Baudiše, který je i vášnivým filantropem, ale nejde o žádnou charitu. Ceny za den se budou pohybovat kolem šesti až sedmi tisíc korun.

Celý článek
0

Ukrajina nemá dost peněz pro lokální zbrojaře. Chce zrušit zákaz vývozu zbraní

Až dvacet miliard dolarů by mohli vydělat ukrajinští producenti vojenských dronů, pokud by je mohli prodávat do zahraničí. I proto Kyjev uvažuje o zrušení zákazu vývozu zbraní.

Až dvacet miliard dolarů by mohli vydělat ukrajinští producenti vojenských dronů, pokud by je mohli prodávat do zahraničí. I proto Kyjev uvažuje o zrušení zákazu vývozu zbraní.

Celý článek
0

Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost
Kompaktní SUV Volvo EX30 | Shutterstock.com

Před rokem to znělo jako pohádka o bezemisní Zelené Karkulce. Švédská automobilka Volvo tehdy vyhlašovala, že od roku 2030 pojedou všechny její modely jen na elektrický pohon. Jenže teď se přidává k těm výrobcům aut, kteří už své elektromobilní plány přehodnocují. Volvo totiž tento týden zrušilo svůj cíl a oznámilo, že i po konci dekády bude nadále nabízet některé hybridní modely.

Poptávka po autech napájených ze zásuvky u velkých automobilek zpomaluje. Částečně kvůli nedostatku cenově dostupných modelů a pomalému rozšiřování nabíjecích stanic, ale také kvůli očekávání dopadů dalšího kola obchodní války, tedy zavedení evropských cel na elektromobily vyrobené v Číně.

Volvo nyní odhaduje, že do roku 2030 bude až desetina prodaných modelů z kategorie takzvaných mild hybridů, tedy aut, kde elektrická energie pouze doplňuje spalovací motor. Ve zvláštním prohlášení pak společnost uvedla, že plug-in hybridy budou klíčovou součástí budoucího růstu, což ukazuje na své nově představené inovované – a vzhledově nádherné – hybridní XC90. Informuje o tom agentura Reuters.

Volvo prodává směs elektrických a hybridních vozidel a až dosud pevně trvalo na svém plánu prodávat do konce tohoto desetiletí pouze plně elektrická vozidla, mezitím však jeho konkurenti své ambice začali dramaticky omezovat.

Volvo, které je většinově vlastněno čínskou společností Geely, uvedlo, že reaguje na měnící se tržní podmínky a požadavky zákazníků. „Je to pragmatický přístup, (…) který má našim zákazníkům pomoci na cestě k plné elektrifikaci. Pro mnoho z nich na mnoha trzích to ale bude postupná cesta,“ uvedl pro Reuters Erik Severinson, vedoucí strategie a hlavní produktový manažer známé švédské značky.

Do roku 2025 nyní Volvo očekává, že elektrifikované vozy – kam počítá jak plně elektrické, tak hybridní – budou tvořit 50 až 60 procent objemu prodeje. Předchozí cíl pro rok 2025 byl alespoň polovina plně elektrických vozů, zbytek hybridy.

„Jsme přesvědčeni, že naše budoucnost je elektrická,“ řekl generální ředitel Jim Rowan. „Je však jasné, že přechod na elektrifikaci nebude lineární a zákazníci a trhy se pohybují různou rychlostí.“

Společnost, která se pyšní svou pozicí průkopníků v oblasti elektromobilů, také vyzvala politiky k „silnější a stabilnější“ vládní podpoře elektrifikace.