Rivian je v USA konkurentem Tesly na trhu elektromobilů
Foto: Shutterstock.com
Volkswagen a Rivian začínají testovat elektromobily nové generace
Spolupráce německého automobilového gigantu Volkswagen a amerického startupu Rivian nese první ovoce. Firmy spouštějí první testy vozů nové generace, které mají pomoci VW dohnat Teslu a čínské konkurenty.
čtk
Německá automobilka Volkswagen a rival Tesly Rivian začnou na konci roku testovat první auta vzniklá jejich spoluprací. Ta má Volkswagenu pomoct dohnat technologické zpoždění.
Volkswagen ve středu oznámil, že společně vyvíjená technologie by mohla být v budoucnu použita i v jeho vozidlech se spalovacím motorem. Informují o tom agentury DPA a Reuters.
Společný podnik s názvem Rivian and Volkswagen Group Technologies (RV Tech) vznikl před rokem a vyvíjí elektronickou architekturu budoucích elektromobilů VW pro západní trhy, tedy hlavně mimo Čínu.
Volkswagen se loni rozhodl pro miliardovou spolupráci s americkým podnikem Rivian, aby technologicky dohnal Teslu a čínské konkurenty.
Spolupráce s Volkswagenem spočívá mimo jiné v tom, že řídicí jednotky vyvinuté společností Rivian budou fungovat se součástkami německého koncernu.
Podnik RV Tech by řešení mohl v budoucnu nabízet i jiným výrobcům, uvedli spolumajitelé Carsten Helbing a Wassym Bensaid. Prozatím je ale prioritou využít této technologie ve vozech Volkswagenu a v Rivianu.
„Jde samozřejmě o velmi výkonnou architekturu. V budoucnu bychom ji mohli použít i pro spalovací motory, ale jak jsme už naznačili, naše jasné zaměření je na implementaci bateriových elektromobilů, o všem dalším se rozhodne až v pozdější fázi,“ uvedl Helbing.
Zimní testování začne do konce roku ve Švédsku. Náročným podmínkám se podrobí elektromobil Volkswagen ID.Every1. Na začátku příštího roku se zátěžové testy zaměří také na referenční vozidla s technologií pro budoucí model Audi a vůz americké značky Scout, kterou Volkswagen znovu postavil na nohy.
Očekává se, že poptávka po elektromobilech se ve Spojených státech po vypršení daňové úlevy 7500 dolarů (asi 157 tisíc korun) sníží. V Evropě pak čelí Volkswagen a další tradiční výrobci automobilů rostoucímu tlaku levných čínských výrobců, připomíná Reuters.