Komentář: Gigafactory na Karvinsku jako krásný příklad, proč nerosteme a nebohatneme

Kdo by to byl řekl, že v Moravskoslezském kraji přinese červen hned dva názorné příklady toho, o čem je hospodářský růst, a jak mu (ne)vycházíme vstříc.  

Kdo by to byl řekl, že v Moravskoslezském kraji přinese červen hned dva názorné příklady toho, o čem je hospodářský růst, a jak mu (ne)vycházíme vstříc.  

Celý článek
0

Evropští a američtí zbrojaři nabírají nejvíce lidí od konce studené války

Desítky tisíc lidí potřebují přijmout největší západní zbrojovky, aby dokázaly navýšit výrobu a uspokojit zvýšený zájem o zbraňové systémy především členských zemí NATO.

Desítky tisíc lidí potřebují přijmout největší západní zbrojovky, aby dokázaly navýšit výrobu a uspokojit zvýšený zájem o zbraňové systémy především členských zemí NATO.

Celý článek
0

Banka jenom v mobilu? To je budoucnost, ostatní nám závidí, říká Wallenfelsová z Partners

Svět se v bankovních službách přesouvá do mobilů, Češi ale zaspali, říká Hana Wallenfelsová, vedoucí vývoje mobilní aplikace v nedávno zrozené Partners Bance. Inspirovala se například i v Jižní Americe.

Svět se v bankovních službách přesouvá do mobilů, Češi ale zaspali, říká Hana Wallenfelsová, vedoucí vývoje mobilní aplikace v nedávno zrozené Partners Bance. Inspirovala se například i v Jižní Americe.

Celý článek
0

Tříprocentní Česko

Jen zlomek českých firem vyrábí vlastní finální produkty. Stali se z nás pouzí subdodavatelé, říká designér Petr Novague.

Tříprocentní Česko
Designér Petr Novague | foto Tomáš Novák, týdeník HROT

Čím je pro filmaře americký Oscar, tím se stala pro designéry německá Red Dot Design Award. Petr Novague jich má už čtrnáct a je z tohoto pohledu nejúspěšnějším českým designérem. Prestižní cenu dostal za židli, ale také za dveře bez kliky, zubní kartáček nebo pojistky. Zatím poslední dva „červené puntíky“ získal za klíč pro společnost FAB a za sadu mezizubních kartáčků Spokar.

Jak vás zasáhla koronakrize? Neseškrtaly firmy výdaje na drahého designéra?

Zatím nijak. Možná to ale ještě pocítím, protože to má velkou setrvačnost, zakázky jsou na dlouhé lokte. Ale faktem je, že nepracuji pro pohostinství, které muselo zavřít, ale pro výrobní firmy, které přečkají i horší události, i když na tom momentálně nejsou třeba tak dobře jako před koronou. Myslím, že všichni, pro které pracuji, vzali vzniklou situaci především jako novou příležitost. Změnila se ale výrazně forma spolupráce. Zatímco dříve všichni vyžadovali, abych se osobně účastnil všech konzultací a dalších akcí, dnes to funguje po skypu nebo e-mailu. Dříve jsem musel dokonce na recepci odevzdat mobil kvůli možnému focení rozpracovaných řešení, dnes se taková bezpečnostní opatření neřeší.

Nestal se design v koronakrizi pro firmy prostředkem, jak lépe propagovat své zboží, jak zvýšit poptávku?

Myslím, že se firmy zaměřily především na marketing. Ale musím říct, že mé produkty se zatím prodávají velmi dobře.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit