Mustang je aktuálně jednou z nejrychleji rostoucích značek na českém pivním trhu.
se souhlasem Pivovary Staropramen
Staropramen drží cenu: na rozdíl od konkurence zdražování neplánuje
Společnost Pivovary Staropramen letos ani v příštím roce zdražení svých piv nechystá. Na dotaz ČTK to odpověděla mluvčí firmy Denisa Mylbachrová. Plzeňský Prazdroj, největší český pivovar, dnes potvrdil, že zdraží od 1. října část svých balených i čepovaných piv o necelá tři procenta, tedy o 68 haléřů na půllitr.
čtk
„Nyní připravujeme plány a strategii na rok 2026, k úpravě cen našich piv se ale nechystáme. Pokud bychom k takovému kroku v budoucnu přistoupili, budeme o něm nejdříve informovat naše obchodní partnery,“ řekla Mylbachrová.
Staropramen naposledy zdražil loni od 1. ledna, kdy zvýšil ceny baleného piva v průměru o pět procent a čepovaného o 3,2 procenta. Mylbrachová už dříve uvedla, že k úpravě cen firma přistupuje vždy po důkladném zvážení, kterému předchází analýza nákladů. Ke zdražení v loňském lednu musel pivovar podle mluvčí přistoupit především kvůli enormnímu růstu vstupních nákladů a vysoké inflaci.
Prazdroj nyní ceny nezvyšuje plošně, ale pouze u některých produktů, například části portfolia značek Velkopopovický Kozel, Radegast, Master nebo Primus. Zdražení se nedotkne ležáků Pilsner Urquell a Proud, čepované „desítky“ Gambrinus, nealkoholického Birellu v lahvích a plechovkách a dalších produktů.
Důvodem zdražení piva jsou podle Prazdroje především zvýšené náklady na dopravu a logistiku, a to zejména u externích dodavatelů, kteří do svých služeb promítají například rostoucí mzdy. Zvýšila se také cena obalů, především u stále populárnějších a prodávanějších plechovek.
Pivovary Staropramen na českém trhu kromě českých piv značky Staropramen, Braník, Ostravar nebo Mustang nabízí také belgická piva Stella Artois, Hoegaarden a Leffe. Od roku 2021 firma prodává i irská piva Guinness a Kilkenny.
Společnost Pivovary Staropramen zakončila loňský rok se ziskem 848 milionů korun po předloňské účetní ztrátě 2,2 miliardy korun. Tržby společnosti za rok 2023 meziročně vzrostly o 85 milionů na 4,7 miliardy korun.