Letadlo Ryanair

Flightright-Index 2025 porovnává kvalitu služeb velkých evropských aerolinek

Foto: Shutterstock.com

Nejhorší aerolinky v Evropě. Prémiová společnost dopadla stejně jako nízkonákladovka

Pasažéři v Evropě mají jasnou zprávu: na spolehlivost a férové jednání aerolinek se stále nedá příliš spoléhat. To ukazuje nejnovější žebříček spotřebitelského portálu Flightright, který analyzoval dvacet největších evropských leteckých společností.

vhk

Podle deníku Bild se letos mezi nejhoršími ocitla i tradiční prémiová Finnair – po boku nízkonákladových přepravců Vueling a Ryanair.

Finnair skončila s pouhými 2,48 z pěti možných hvězdiček, což ji zařadilo na poslední místo. Nejhůře dopadla v kategorii spolehlivosti, kde získala jen 1,5 hvězdičky za zpoždění a rušení letů.

Ani v oblasti vyplácení odškodnění si nevedla dobře – zde dosáhla na průměrné tři hvězdičky.

„Už dávno neplatí, že nízkonákladové aerolinky jsou automaticky horší než prémioví dopravci. Na samém dně žebříčku skončila právě Finnair – vedle Ryanairu a Vuelingu. Kvalita tedy rozhodně nesouvisí jen s cenou letenky,“ uvedla podle Bildu expertka Flightright Feyza Türkönová.

Na špičce se drží Discover Airlines a Iberia

Na opačném konci žebříčku skončila Discover Airlines, dceřiná společnost Lufthansy, která získala 3,33 hvězdičky. Nejlépe si vedla v rychlosti a spolehlivosti vyplácení kompenzací, kde dosáhla na plných pěti hvězdiček.

Těsně za ní se umístily Eurowings a Iberia, přičemž španělský dopravce zaujal zejména vysokou spolehlivostí – v hodnocení zpoždění a rušení letů získal 4,5 hvězdičky.

Přesto zůstávají i mezi špičkou problémy. „Pozorujeme sice lehké zlepšení ve vyplácení kompenzací oproti loňsku, ale skutečně spolehlivé to stále není. Mnohé aerolinky nechávají cestující čekat na oprávněné odškodnění celé měsíce, někdy i roky,“ upozornila Türkönová.

A jak je na tom zákaznický servis? Ten zcela propadl napříč Evropou. Žádná z hodnocených společností nezískala více než tři hvězdičky.

Nejlépe hodnocenou byla British Airways s 3,15 hvězdičkami, následovaná Austrian Airlines. Naopak na chvostu skončily EasyJet a SAS s necelými 2,1 hvězdičky.

Analýza Flightright-Index 2025 vychází z milionů zpracovaných letových dat a z průzkumu mezi zákazníky Flightright, kteří hodnotili mimo jiné dostupnost, komunikaci a podporu při řešení problémů s lety.