pivo, mustang, sklenice, pivní sklenice, pěna, staropramen

Mustang je aktuálně jednou z nejrychleji rostoucích značek na českém pivním trhu.

se souhlasem Pivovary Staropramen

Staropramen drží cenu: na rozdíl od konkurence nyní zdražování neplánuje

Společnost Pivovary Staropramen letos zdražení svých piv nechystá. Na dotaz ČTK to odpověděla mluvčí firmy Denisa Mylbachrová. Plzeňský Prazdroj, největší český pivovar, dnes potvrdil, že zdraží od 1. října část svých balených i čepovaných piv o necelá tři procenta, tedy o 68 haléřů na půllitr.

čtk

„Nyní připravujeme plány a strategii na rok 2026, k úpravě cen našich piv se ale nechystáme. Pokud bychom k takovému kroku v budoucnu přistoupili, budeme o něm nejdříve informovat naše obchodní partnery,“ řekla Mylbachrová.

Staropramen naposledy zdražil loni od 1. ledna, kdy zvýšil ceny baleného piva v průměru o pět procent a čepovaného o 3,2 procenta. Mylbrachová už dříve uvedla, že k úpravě cen firma přistupuje vždy po důkladném zvážení, kterému předchází analýza nákladů. Ke zdražení v loňském lednu musel pivovar podle mluvčí přistoupit především kvůli enormnímu růstu vstupních nákladů a vysoké inflaci.

Prazdroj nyní ceny nezvyšuje plošně, ale pouze u některých produktů, například části portfolia značek Velkopopovický Kozel, Radegast, Master nebo Primus. Zdražení se nedotkne ležáků Pilsner Urquell a Proud, čepované „desítky“ Gambrinus, nealkoholického Birellu v lahvích a plechovkách a dalších produktů.

Důvodem zdražení piva jsou podle Prazdroje především zvýšené náklady na dopravu a logistiku, a to zejména u externích dodavatelů, kteří do svých služeb promítají například rostoucí mzdy. Zvýšila se také cena obalů, především u stále populárnějších a prodávanějších plechovek.

Pivovary Staropramen na českém trhu kromě českých piv značky Staropramen, Braník, Ostravar nebo Mustang nabízí také belgická piva Stella Artois, Hoegaarden a Leffe. Od roku 2021 firma prodává i irská piva Guinness a Kilkenny.

Společnost Pivovary Staropramen zakončila loňský rok se ziskem 848 milionů korun po předloňské účetní ztrátě 2,2 miliardy korun. Tržby společnosti za rok 2023 meziročně vzrostly o 85 milionů na 4,7 miliardy korun.