Foto: noPPonPat / Shutterstock.com
Kyberútok
U nás by za to padaly hlavy. Japoncům trvalo týden, než po odstávce nahodili pivovar
Češi by něco takového asi jen tak nepřekousli. Největší japonský pivovar Asahi, jenž je mimo jiné majitelem i Plzeňského prazdroje, týden stál. Po kyberútoku z minulého pondělí se mu konečně podařilo obnovit výrobu ve všech jeho závodech v Japonsku.
red
Japonský pivní gigant Asahi, známý třeba pivem Super Dry, opět roztočil své výrobní linky po kybernetickém útoku, který na začátku minulého týdne paralyzoval všech šest jeho japonských pivovarů.
Někteří maloobchodníci už před pár dny varovali, že jim začínají docházet zásoby piva – což je situace, která by se v Česku blížila takřka národní katastrofě.
Společnost Asahi je mimo jiné vlastníkem českých značek Plzeňský prazdroj nebo Velkopopovický kozel. Kybernetický útok se ale podepsal jen na jejích japonských aktivitách.
Podle agentury Kjódó zatím pracovníci podniku přijímají objednávky telefonicky a zpracovávají je ručně. Dodávky piva jsou proto výrazně nižší než před útokem, uvedla podle listu The Wall Street Journal (WSJ) mluvčí firmy.
Asahi obnovuje provoz postupně i ve svých dalších provozech, v nichž vyrábí nealkoholické nápoje a potraviny. Celkem má v Japonsku kolem třiceti výrobních závodů – pivo tvoří jen část, byť klíčovou, jejího byznysu jak na domácím trhu, tak coby export.
Asahi je majitelem Plzeňského Prazdroje od roku 2017, firmu vlastní přes svou součást Asahi Europe & International. Ve světě skupina vlastní například značky Peroni, Grolsch nebo Fullers. Japonsko má na tržbách firmy téměř poloviční podíl.
S využitím ČTK