Jak si umělá inteligence brousí zuby na vaše data

Skeptický průvodce AI nástroji od Applu, Microsoftu a Googlu. Všechny potřebují přístup k větší porci našich dat. Lze jim věřit?  

Skeptický průvodce AI nástroji od Applu, Microsoftu a Googlu. Všechny potřebují přístup k větší porci našich dat. Lze jim věřit?  

Celý článek
0

Raketa za biliony. Pentagon překročil rozpočet na výrobu nové jaderné zbraně o 80 procent

Náklady na vývoj nové jaderné mezikontinentální střely Sentinel už překročily v přepočtu tři biliony korun. Vývoj je pro obranu USA nezbytný, staré rakety se blíží konci své životnosti.

Náklady na vývoj nové jaderné mezikontinentální střely Sentinel už překročily v přepočtu tři biliony korun. Vývoj je pro obranu USA nezbytný, staré rakety se blíží konci své životnosti.

Celý článek
0

Američané tvrdě šetří, pro 80 procent z nich je luxus už i jídlo z fast foodu

Zvýšení nezaměstnanosti ve Spojených státech amerických se propisuje do obav tamních občanů o práci. Mnozí lidé dokonce šetří na tom, co je pro USA typické: konzumaci ne úplně zdravých jídel v řetězcích rychlého občerstvení.

Zvýšení nezaměstnanosti ve Spojených státech amerických se propisuje do obav tamních občanů o práci. Mnozí lidé dokonce šetří na tom, co je pro USA typické: konzumaci ne úplně zdravých jídel v řetězcích rychlého občerstvení.

Celý článek
0

Shrábla dotace, vyvíjela se 11 let. Dlouho očekávaná hra je propadák

Připlout měla majestátní galéra, ve skutečnosti jsme se však dočkali kocábky nabírající vodu. Dlouho očekávaná singapurská hra Skull and Bones recenzenty nezaujala. Hráče prý unudí k smrti.

Shrábla dotace, vyvíjela se 11 let. Dlouho očekávaná hra je propadák
Skull and Bones | foto Ubisoft

Skull and Bones je hra na počítače a herní konzole vyvíjená společností Ubisoft, konkrétně jejím singapurským studiem. Oznámena byla oficiálně až v roce 2017, nicméně vyvíjet se začala již několik let předtím. Nakonec minulý týden po řadě odkladů skutečně vyšla. Čekal to už málokdo.

Vývojáři totiž na hře pracovali přes jedenáct let. Během této dlouhé doby se střídali manažeři, řadoví vývojáři i jinak klíčoví scénáristé. Samotný vývoj byl dokonce opakovaně přerušen a znovu zahájen. Odhaduje se, že francouzská centrála Ubisoftu zaplatila za vývoj nakonec přes 150 milionů dolarů, a to bez započítání marketingové podpory. Finančně se ale na vývoji spolupodílela rovněž i singapurská vláda – studio obdrželo vládní dotace.

Uvedení hry na trh.

Hlavním prvkem hry má být námořní boj a dobrodružství v prostředí Karibiku během Zlatého věku pirátství. Propagační materiály slibují, že si hráč bude moci nabírat vlastní posádku a stát se obávaným pirátem, který z člunu zralého na odpis projde dlouhou cestu až na krále moří s majestátní galérou. Jenže první recenze po vydání hry naznačují, že marketing je značně nadnesený. Veskrze průměrná hodnocení doplňují povzdechy herních novinářů, že již po několika hodinách se dostavila nuda a stereotyp.

Jak uvádí specializovaný web Eurogamer, na agregátoru hodnocení Metacritics dosáhla pirátská akce od profesionálních recenzentů na hodnocení chabých 64 procent. „Zato od samotných uživatelů to schytává podstatně hůře. S průměrem 29 procent z více než dvou stovek ohlasů jde o nejhůře hodnocenou větší hru začátku roku.“

Podle kritiků hře chybí jakýkoli příběh, který by hráče motivoval v ní pokračovat. Časté jsou připomínky k údajně slabému designu hry a tomu, že již po pár hodinách se dostaví nuda. To je však pro titul, který Ubisoft prezentuje jako live service hru s dlouhou životností, kde budou hráči utrácet další peníze v rámci mikrotransakcí, poměrně vražedné. „Hra bez duše,“ píše respektovaný český web Vortex. Ohodnotil ji čtyřmi body z deseti.

K úspěchu pak pirátské novince pravděpodobně nepomůže ani poměrně vysoká cena. Skull and Bones je totiž jednou z prvních her Ubisoftu, které sahají na novou AAA cenovku. Na konzole činí v Česku její doporučená cena 1999 korun. Tuzemské hráče nepotěší ani to, že Ubisoft český (ani slovenský) trh dlouhodobě příliš nezajímá. I v tomto případě proto titul dorazí bez české či slovenské lokalizace. Řada hráčů tak pravděpodobně po ohlasech recenzentů raději počká na výprodejové slevy.

Francouzskému vývojáři a vydavateli Ubisoft se v poslední době nedaří. Nový dil Prince of Persia finančně propadl, více se čekalo rovněž od akční adventury Avatar: Frontiers of Pandora. V posledních měsících byl poměrně úspěšný jen další přírůstek do série Assassin's Creed s názvem Mirage.