Skladem jedině v Evropě. Proč největší evropský marketplace zpřísňuje podmínky?

Skladem jedině v Evropě. Proč největší evropský marketplace zpřísňuje podmínky?

koláž Hrot24.cz s využitím Shutterstock.com / se souhlasem Allegro

Hrotagon

Skladem jedině v Evropě. Proč největší evropský marketplace zpřísňuje podmínky?

E-commerce v Evropě, včetně Česka, v posledních letech výrazně proměnila svůj charakter. Je načase na to reagovat.

Antons Nesterovs

Koncept online tržišť je navržen tak, aby přinášel výhody všem stranám – zákazníkům nabízí široký výběr, zatímco obchodníkům otevírá přístup k nové klientele, kterou by jinak oslovili jen stěží. V Evropě se však objevil trend, který si zaslouží pozornost: stále více obchodníků, zejména z východní Asie a tichomořského regionu, vstupuje na místní trhy a spotřebitelům neposkytují požadované standardy, nebo dokonce přehlíží platné evropské předpisy.

Jako online tržiště vnímáme tuto realitu a reagujeme na ni s cílem zajistit co nejlepší prostředí pro zákazníky i obchodníky. Proto jsme se rozhodli zpřesnit naše pravidla: neevropským obchodníkům nyní umožňujeme prodávat na Allegro.cz za podmínky, že mají své zboží fyzicky uskladněno na území Evropského hospodářského prostoru. Zároveň od nich očekáváme splnění kvalitativních standardů a včasné doručování. Tato úprava pravidel vedla na našem českém tržišti k optimalizaci nabídky. Věříme, že tento krok je v dlouhodobém zájmu všech.

Na férovém trhu platí pravidla pro všechny

Kromě podpory ochrany spotřebitele a nastavení rovných podmínek má toto opatření i praktický rozměr. Zboží uskladněné v Evropě obvykle znamená standardní doručovací lhůty, často v průměru 1 až 3 pracovní dny. Naopak u zásilek expedovaných například z Asie se doba doručení může protáhnout na týdny. Pro české zákazníky, kteří si cení rychlosti dodání, je efektivní logistika klíčová.

Na evropském trhu působí tisíce prodejců, kteří pečlivě investují do dodržování unijních předpisů, bezpečnosti produktů a kvalitní logistiky – tyto obchodníky Allegro i nadále aktivně podporuje a vítá. Zastáváme názor, že každý, kdo působí na evropském trhu, by se měl řídit stejnými pravidly, bez ohledu na zemi původu. To je důležité nejen pro ochranu spotřebitelů, ale i pro celkovou integritu a důvěryhodnost evropského e-commerce trhu.

Není tržiště jako tržiště

Je důležité zdůraznit, že kroky vedoucí k zajištění bezpečnosti a souladu s evropskými regulacemi podnikáme dlouhodobě, což nás významně odlišuje. V roce 2024 jsme napříč všemi našimi trhy zamezili více než 122 milionům pokusů o zalistování produktů, které nesplňovaly základní podmínky. Současně jsme zablokovali nebo odmítli přes 240 tisíc podezřelých obchodnických účtů. Děláme to proto, že usilujeme o maximální transparentnost a ochranu našich zákazníků.

Allegro jako společnost s 25letou historií a sídlem v EU je povinno dodržovat nejen Nařízení o digitálních službách (DSA), ale i řadu dalších předpisů zaměřených na ochranu spotřebitele a bezpečnost produktů.

Věříme, že na trhu by měla platit stejná pravidla pro všechny a je důležité, aby je někdo důsledně vymáhal. Tuto odpovědnost přijímáme.

Autor je manažer pro rozvoj obchodní sítě Allegro

Máte co říci? Pošlete nám svůj komentář na komentare@hrotmedia.cz