Prosincové vydání magazínu Hrot
foto: Hrot
Magazín Hrot
Proč Česko ztrácí stabilitu? Ivana Tykač přináší nečekané odpovědi v novém Hrotu
Jak se rodí společenská odolnost – a proč jí dnes v Česku dramaticky ubývá? Prosincový magazín Hrot přináší exkluzivní titulní rozhovor s Ivanou Tykač, podnikatelkou a zakladatelkou institutu Solvo, která otevřeně mluví o hodnotách, vztazích, krizi odpovědnosti i konkrétních krocích, jimiž může začít změna. V tématu měsíce navíc představujeme české filantropky, které pomáhají tam, kde stát nestačí.
Ivana Tykač se ptá, proč česká společnost ztrácí stabilitu – a jak ji znovu vybudovat. Úspěšná podnikatelka a zakladatelka institutu Solvo vychází z vlastního životního příběhu, dlouholeté práce se ženami i z dat, která ukazují, že našI odolnost tvoří hodnoty, vztahy, schopnost zvládat krize i ochota převzít odpovědnost.
O tom všem mluví v titulním rozhovoru prosincového tištěného magazínu Hrot, který vychází už zítra, ve středu 3. prosince, a jeho roční předplatné získáte tady. Přesvědčeně říká: „Změna není abstraktní teorie. Je to série konkrétních kroků, které může udělat každý z nás.“
Hlavním tématem nového vydání je filantropie. Jak pomáhají úspěšné a vlivné Češky? Jarmila Baudišová, která stojí za rodinným nadačním fondem Abakus, má radost z toho, že se u nás podpora druhých profesionalizovala.
„Na začátku byla potřeba dlouhodobě a systematicky podporovat filozofii, humanitní vzdělávání a výzkumnou činnost,“ líčí Barbora Hanousková ze Sekyra Foundation. Za relativně krátkou dobu se z „developerské“ nadace podařilo udělat organizaci, jíž nejsou cizí velké ambice ani cíle.
Na co míří další filantropky a filantropové, jejich firmy či organizace? Co považují v životě za nejdůležitější? Přečtěte si nový Hrot!
Nabitý prosincový magazín přináší navíc lákavá témata:
FreshLabels: „Nechceme prodávat věci, které jsou tady jednu sezonu a pak zmizí,“ říká CEO Ladislav Žižka. Modernizuje a mění známou firmu, která se orientuje na kurátorovaný výběr módních značek, aby uspěla i v době rychlých módních trendů.
Připraveni na náhodu: Z Prahy do Jižní Afriky, z bankovního korporátu k miliardářům s diamantovými doly. Lukáš Zazvonil, šéf české technologické firmy Bell & Hurry, vybudoval se svým týmem „kočovnou digitální agenturu“, která navrhuje bankovní aplikace po celém světě.
Nápad z restaurace: Ta myšlenka byla neodbytná – co kdyby šlo zaplatit útratu přímo od stolu, bez složité komunikace s obsluhou? Tak vzniklo Qerko a Lukáš Kovač, Miloslav Mrvík, Jan Dorazil, Roman Kantor i Markéta Bohumská svůj byznys dále rozvíjejí.
Česko v roce 2026: Naše ekonomika poroste. Existuje však celá řada rizik, píše ve své jiskřivé analýze příštích 365 dnů ekonom Pavel Peterka.
Inspirátorka: „Všechno, co děláme, stojí na víře v poctivou práci. Neprodáváme luxus, ale trvalou hodnotu. Naším cílem je design, který obstojí v čase,“ říká zakladatelka Klenoty Jarmila Slívová.
Neokoukané Vánoce: Vybrali jsme pro vás čtyři obchody a jeden ateliér, kde je výběr překvapení pod stromeček čirá radost. Stojí za nimi totiž lidé, kteří je otevřeli z velkého nadšení a touhy po něčem naplňujícím.
Luxus s elektrickým srdcem: Působí elegantně, a přitom robustně a sebejistě. Rolls-Royce Spectre je kupé, které přineslo do modelové řady honosné britské značky plnou elektrifikaci – a zákazníky si ihned získalo.
A mnoho dalšího! Magazín Hrot unikátním způsobem mapuje budoucnost byznysu a inovativní ekonomiky. Vychází na papíře šetrném k životnímu prostředí a je ideálním měsíčníkem pro ambiciózní lidi, kteří chtějí dosáhnout svých cílů. Pro kreativní duše, které hledají inspiraci. Pro milovníky luxusu a krásných věcí. A hlavně pro všechny, kteří chtějí žít naplno a užívat si života.
Nejnovější číslo tištěného magazínu Hrot vychází už zítra – ve středu 3. prosince a jeho roční předplatné získáte tady.