Komentář: Potřebujeme revizi Green Dealu. Místo toho nás možná čeká přitvrzení

Plán EU snížit emise do roku 2040 o devadesát procent je nebezpečný. Schvalovat se má prostřednictvím zákulisního vyjednávání, s minimální účastní národních parlamentů a bez propočtů, co to bude koho stát a zda je to sociální únosné.

Plán EU snížit emise do roku 2040 o devadesát procent je nebezpečný. Schvalovat se má prostřednictvím zákulisního vyjednávání, s minimální účastní národních parlamentů a bez propočtů, co to bude koho stát a zda je to sociální únosné.

Celý článek
0

Velká ropná konsolidace v USA: Dražší benzín a více vlivu pro OPEC

Polovinu těžby ropy v největší producentské zemi světa ovládla pouhá desítka firem. Kromě nich samotných se to nelíbí nikomu – Wall Street, politikům ani spotřebitelům.

Polovinu těžby ropy v největší producentské zemi světa ovládla pouhá desítka firem. Kromě nich samotných se to nelíbí nikomu – Wall Street, politikům ani spotřebitelům.

Celý článek
0

Zakladatelka Zásilkovny Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta

Zakladatelka logistické služby Zásilkovna Simona Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta, která Zásilkovnu provozuje. Zásilkovnu založila v roce 2010 a jako generální ředitelka ji vedla až do prodeje na přelomu loňského a letošního roku. Ve funkci ji má po dokončení transakce nahradit Erich Čomor, který stál u založení Air Bank nebo vedl německý Rohlík.

Zakladatelka logistické služby Zásilkovna Simona Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta, která Zásilkovnu provozuje. Zásilkovnu založila v roce 2010 a jako generální ředitelka ji vedla až do prodeje na přelomu loňského a letošního roku. Ve funkci ji má po dokončení transakce nahradit Erich Čomor, který stál u založení Air Bank nebo vedl německý Rohlík.

Celý článek
0

Případ superlevného porsche se proměnil v hádanku

Osmdesátiprocentní sleva na třímilionový sportovní vůz byla omylem – nebo šikovným reklamním trikem.

Případ superlevného porsche se proměnil v hádanku
Porsche Panamera, ilustrační foto | Shutterstock.com

Na kratičký okamžik na konci ledna si milovníci vozů Porsche ve městě Jin-čchuan v Číně mysleli, že se na ně usmálo štěstí jako nikdy v životě. Tamní dealer proslulé německé značky vystavil na svých webových stránkách sedan Panamera za pouhých 124 tisíc jüanů, tedy asi 400 tisíc korun. To je zhruba osmina z původní ceny 998 000 jüanů (3,25 milionu korun).

Vůz inzerovaný za cenu zhruba jednoho čtverečního metru bytu v Šanghaji si během minut chtěly pořídit tisíce lidí, přičemž více než 500 jich složilo rezervační poplatek. Ten v přepočtu čítal necelé tři tisíce korun.

Pokud však máte při čtení tohoto textu pocit, že někde něco nesedí, máte naprostou pravdu. Zjistili to během několika hodin i sami kupci. Vyšlo totiž najevo, že se stali obětí hned dvojnásobné chyby – ať již náhodné, nebo záměrné.

Vážná chyba 

Stránka nabízející auto za hubičku vyvolávala dojem, že obchod má skladem k dispozici mnoho takových neskutečně levných sedanů. Ve skutečnosti neseděla ani jedna část uvedené formulace: absurdně nízká cena nebyla pravdivá a řečený vůz byl skladem pouze jediný.

Mluvčí německé automobilky řekl BBC, že webová prezentace „obsahovala vážnou chybu v uvedené maloobchodní ceně“ a že ji firma okamžitě po odhalení stáhla. „Vzhledem k tomu, že bylo na skladě pouze jedno vozidlo, v souladu se standardním prodejním procesem komunikovalo vedení Porsche Center Yinchuan s prvním zákazníkem, který zaplatil rezervační poplatek, a vyjednalo přijatelný výsledek,“ řekl mluvčí.

První šťastlivec tedy nakonec zaplatil částku podstatně vyšší, než byla původně nabízená, ale také podstatně nižší, než jakou by zaplatil kdykoli jindy. 

Humor spiknutí

To však neřešilo situaci ostatních zhruba pěti stovek lidí, kteří trochu legrační třítisícový rezervační poplatek také uhradili, ale žádné levné auto na ně nezbylo. Obchodní zastoupení Porsche proto kontaktovalo „každého uchazeče individuálně a s omluvou vysvětlilo situaci“, praví suše firemní prohlášení. Všichni dostali svých 911 jüanů zpět – ale incident už mezitím začal žít vlastním životem.

Dějištěm onoho života se staly čínské sociální sítě, zejména Weibo, tamní obdoba Twitteru. První vlna ohlasů se nesla v humorném duchu. „To je ten důvod, pro který si nekupuju porsche,“ citovala britská BBC jednoho z diskutujících.

Postupně však začal převládat tón vážnější. Oblibu si získalo vysvětlení, že celý případ byl jen „dobře vedenou“ propagační taktikou ze strany automobilky. Co víc si nakonec přát, když si desítky milionů lidí prohlížejí auto, které máte propagovat…?