Novinkou letošního roku je také rozvoz vánočních stromků

Novinkou letošního roku je také rozvoz vánočních stromků

Foto: Wolt

Advertorial

Adventní shon: Češi si luxus i dárky nechávají dovézt až domů. Wolt hlásí rekordní zájem a 40% nárůst u cukroví

Blížící se Vánoce přinášejí Čechům obvyklý shon – úklid, pečení cukroví a hlavně nákup dárků. A právě proto si stále více lidí nechává jak kompletní jídlo, tak i vánoční dárky doručit přímo ke dveřím. Kurýrní společnost Wolt zaznamenává v prosinci rekordní zájem nejen o rozvoz z restaurací, ale masivně roste i poptávka po drogeriích a supermarketech. Výrazný skok evidují například u prodeje cukroví z řemeslných pekáren, který meziročně vzrostl o více než 40 %. Vrchol celkové poptávky po rozvozu přichází tradičně zhruba týden před Vánoci.

Galerie (2)

Prosinec je pro Wolt každoročně jedním z nejsilnějších období v roce. „Lidé během adventu tráví více času přípravami na svátky, pečou cukroví, uklízí a zdobí své byty, nebo shánějí vánoční dárky na poslední chvíli. Právě v tomto shonu nemají vždy čas ani chuť vařit. V takové situaci si často chtějí ulehčit každodenní rutinu a využívají právě Wolt pro objednávky jídel i nákupů až domů. Lidé také často nechávají nákupy dárků na poslední chvíli, a právě tam jsme jejich vítaným řešením, protože u nás dárkové předměty nakoupí,“ říká Tomáš Kubík, tiskový mluvčí společnosti Wolt.

Zájem o rozvoz z restaurací kulminuje zhruba týden před Vánoci, 23. a 24. prosince naopak dochází k poklesu objednávek. Většina zákazníků v těchto dnech totiž připravuje štědrovečerní večeři a preferuje domácí jídlo. Naopak objednávky z Wolt marketu vrcholí právě ve dnech těsně před Vánoci. V předchozích letech odbavoval Wolt market až stovky objednávek za hodinu a v letošním roce očekává ještě nárůst zájmu.

Mezi objednávkami vedou speciality světových kuchyní, masné výrobky a ryby

Během prosince roste poptávka nejen po teplých pokrmech, ale i po potravinách, drogerii, elektronice, hračkách, stolních hrách, dárkových předmětech či kosmetice. Stále oblíbenější jsou také produkty z řeznictví a prodejen ryb. Přes Wolt si zákazníci nechávají dovézt i potraviny z obchodů se zdravou výživou. Vedle klasických jídel přibývají objednávky luxusnějších pokrmů a specialit mezinárodních kuchyní, včetně ukrajinské a blízkovýchodní, jejichž poptávka zůstává stabilní i díky odlišným termínům vánočních oslav.

Roste poptávka po cukroví i alkoholu

Na Wolt Marketu si lidé kvůli úspoře času před Vánoci častěji objednávají také cukroví od řemeslných pekáren. Jeho prodej podle mluvčího Woltu Tomáše Kubíka meziročně vzrostl o více než 40 procent. „Trendem letošního předvánočního období jsou Franui maliny v čokoládě. Lidé s blížícími se vánočními svátky také více nakupují červené víno a koření na svařák, aby si ho mohli doma pohodlně sami uvařit,” říká Nuget, šéf Wolt Market Česko. Podle něj společnost od příštího týdne očekává vysoké nárůsty prodeje právě alkoholu. Mezi nejoblíbenější tradičně patří různé druhy sektu, pivo a roste také obliba ginu. Poptávka po alkoholických nápojích se pak opět zvyšuje mezi svátky a na Silvestra, kdy se lidé připravují na oslavu nového roku.

Chování zákazníků se ve velkých městech a regionech výrazně neliší, ve všech lokalitách roste poptávka podobným způsobem. Kurýři Woltu mají svobodu ve volbě směn, a proto společnost už od podzimu posiluje nábor kurýrních partnerů, aby zvládla zvýšený zájem v předvánoční období.

„Vánoční období patří tradičně k těm nejrušnějším. Naším cílem je zajistit, aby se zákazníci mohli spolehnout na pohodlné doručení všeho, co potřebují. Proto už od podzimu posilujeme naši síť kurýrních partnerů a děláme maximum pro to, aby byl jejich zážitek z doručení i v tomto náročném období co nejlepší,“ dodává mluvčí Woltu Tomáš Kubík.

Novinkou letošního roku je také rozvoz vánočních stromků. Zákazníci si mohou objednat stromečky až domů. V nabídce jsou oblíbené jedličky nejvyšší kvality o velikosti 120-150 cm od ověřených lokálních dodavatelů. U většiny prodejců si mohou zákazníci objednat také frézování, aby pak stromeček už jen jednoduše postavili rovnou do stojanu. Stromečky budou kurýři doručovat zákazníkům domů až do 24. prosince, a to dvakrát zabalené, aby se při převozu neponičily.

V předvánočním období přibývá nových zákazníků

Wolt v prosinci využívají nejen stálí uživatelé, ale také noví zákazníci, kteří platformu objevují při předvánočních nákupech. Oblíbenými produkty jsou v tomto období dárkové poukazy nebo hry, které potěší pod stromečkem. „Vidíme, že lidé hledají rychlá a praktická řešení. Služby Woltu se tak stávají součástí strategie domácností, které chtějí zvládnout předvánoční období s větším klidem,“ doplňuje Tomáš Kubík.