Nově budou mít kurýři k dispozici i tzv. heat mapy, které zobrazují zvýšenou poptávku zákazníků v reálném čase
Foto: Alex Linch / Shutterstock.com
Jídlo až ke dveřím
Za delší cestu víc, za kratší méně a příplatek za čekání v restauraci. Wolt mění pravidla odměňování kurýrů
Platforma pro rozvoz jídla Wolt od úterý změní odměny pro kurýry. Sníží se u kratších cest, u delších vzrostou. Průměrný výdělek ale zůstane podle firmy stejný. Část kurýrů loni protestovala proti změně odměn z fixních na dynamické, výdělky podle nich po úpravě klesly.
čtk
„Je pravda, že za kratší objednávky nyní dostanete o něco méně než dříve, ale naopak delší objednávky budou lépe ohodnoceny a vyšší příplatky za čekání v podniku přispějí k větší stabilitě,“ oznamuje aktuálně Wolt svým kurýrům na webu. „Průměrné výdělky za čas strávený doručováním zůstanou stejné i po této aktualizaci,“ sdělila firma.
Za delší úkoly dříve kurýři dostávali podle Woltu paradoxně méně peněz než za zakázky kratší. Nynější změna má zajistit konzistentnější odměny napříč různými typy doručení.
„Cílem je, aby se vyplatilo přijmout každou objednávku,“ uvedla společnost. K tomu podle ní přispěje také odměna za čekání kurýrů na výdej jídla z podniku. „Pokud se objednávka na místě vyzvednutí opozdí o tři a více minut, odměna za úkol se automaticky navýší,“ sdělil Wolt.
Nově budou mít kurýři u Woltu k dispozici tzv. heat mapy, které zobrazují v reálném čase, ve kterých oblastech je nejvyšší poptávka zákazníků. Ve 40 lokalitách v republice nyní působí více než sedm tisíc partnerských kurýrů.
„Díky nim si kurýrní partneři budou moci lépe plánovat, kdy a kde se přihlásit online. Heat mapy budou dostupné ve větších městech s více vytíženými lokalitami,“ uvedla firma. Zmíněné úpravy podle Woltu vycházejí ze zpětné vazby od partnerských kurýrů a z výsledků pilotního testování.
Loni v dubnu v Praze protestovalo asi 15 kurýrů ze společností Wolt a Foodora proti zavedení systému takzvaných dynamických odměn. Podle nich jsou netransparentní a krátí jim výdělky.
Mluvčí Woltu Jana Jarošová tehdy řekla ČTK, že podle průzkumu, kterého se zúčastnila polovina všech partnerských kurýrů firmy, vyjádřilo 65 procent z nich spokojenost s prací a 22 procent respondentů mělo k práci pro Wolt neutrální postoj.
Technologický startup Wolt vznikl v roce 2014 ve Finsku. Nyní působí ve více než třech desítkách zemí po celém světě. Kromě rozvozu jídla také nabízí distribuci zásilek pro e-shopy a pod značkou Wolt Market provozuje také vlastní síť obchodů s potravinami a spotřebním zbožím. Na český trh Wolt vstoupil v roce 2018.