Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Glosa: Clo na čínská auta? Pozdě, ale přece

Evropa má strach z čínských automobilek. Kvůli obavám, aby nezničily ty naše, evropské, nejspíš brzo čeká některá auta z Východu uvalení cla.

Glosa: Clo na čínská auta? Pozdě, ale přece
Ursula von der Leyenová | Profimedia.cz

Kdyby to někdo řekl fanouškovi automobilů ještě před pár lety, nejspíš by na tuto informaci reagoval hurónským smíchem. Dnes je to spíš smutná realita než důvod k pobavení: Evropa má strach z čínských automobilek. Kvůli obavám, aby nezničily ty naše, evropské, nejspíš brzo čeká některá auta z Východu uvalení cla.

Ne že by snad šlo o překvapení. O tom, jak se čínská konkurence rozvíjí v elektromobilitě a začíná tápajícím evropským automobilkám utíkat, se v odborných kruzích hovoří už řadu měsíců. Stejně jako o hrozbě, kterou srovnatelně bezpečná, ale zároveň podstatně levnější a softwarově vyspělejší auta na baterii z Číny představují pro evropský průmysl.

Dlouho se ale zdálo, že špičky EU v čele s von der Leyenovou toto riziko jako by vůbec nevnímaly. Naopak, tlačily na stále přísnější emisní normy, aniž by dbaly varování šéfů automobilek, kteří upozorňovali, že je to cesta do záhuby.

Když proto předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová minulý týden během projevu hodnotícího stav Unie zmínila rizika čínského subvencovaného exportu pro EU, byla reakcí spíš úleva. Pozdě, ale přece... Jistě, clo není ideální řešení, ve výsledku ho v ceně zaplatí evropští spotřebitelé, něco se ale s nefé­rovou čínskou invazí udělat musí.

Problém může být, že šéfka Evropské komise zatím nehovořila přímo o clech. Zmínila jen, že je nepřípustné, aby Čína nekale konkurovala evropským výrobcům, a že Komise zahájí vyšetřování. Od toho může být k uvalení obchodní přirážky na import čínských elektroaut ještě daleko.

Otázkou je, jestli v té době bude ještě co zachraňovat, neboť nástup čínských automobilek se zdá skutečně impozantní…