Logo společnosti Lidl
se souhlasem společnosti Lidl
Hrotagon
Pes v logu Lidlu: úsměvný virál, nebo hrozba pro značku?
Na sociálních sítích se v posledních dnech objevilo virální video, ve kterém uživatel TikToku upozorňuje, že část loga Lidlu, konkrétně červené „i“ vedle písmena „L“, připomíná psa hrajícího na piano. Video během krátké doby nasbíralo miliony zhlédnutí a stovky tisíc lajků. Komentující se shodují: „Teď už to nebudou nikdy vidět jinak.“ Právě tento efekt, kdy se z nově objevené vizuální podoby stane v hlavě nevymazatelný obraz, způsobil, že se z videa stal globální mem.
Tomáš Vacek
Rozruch podpořily i další sdílené ilustrace a parodie, které „psa v logu“ dále vizuálně zvýrazňovaly. Sociální sítě tak vytvořily virální spirálu, která funguje bez zásahu samotné značky a možná právě proto získala takový zásah.
Z pohledu značky však nejde jen o úsměvný detail. V kontextu potravinového řetězce, kde hrají velkou roli hygienické a chuťové asociace, není propojení jídla a psa příliš žádoucí. Navíc silueta „psa u piana“ může působit až parodicky, evokuje spíše estetiku vykřičeného domu než moderní retail. Pokud by se tato interpretace dále rozšířila, může oslabit původní symboliku loga a vytvořit nežádoucí asociace.
Značka má teď několik možností: může zachovat strategii mlčení a nechat virál samovolně odeznít, nebo může kreativně zareagovat – například pomocí lehkého sebeironického postu na sociálních sítích, případně chytrého remixu, který převezme kontrolu nad příběhem dodá diskutovanému vizuálnímu prvku novou žádanou asociaci a kontext.
Lidl v minulosti ukázal, že se nebojí pracovat s virálními momenty s humorem a nadhledem, bude tedy zajímavé sledovat, zda i tentokrát přijde s neotřelou reakcí, která promění nevinný mem ve značkovou výhodu, nebo podrží strategii mlčení.
Autor je podnikatel a partner reklamní a marketingové agentury Contexto
Máte co říci? Pošlete nám svůj komentář na komentare@hrotmedia.cz