Copywriter vs. AI: Kdo vyhraje bitvu o důvěru a pozornost

Copywriter vs. AI: Kdo vyhraje bitvu o důvěru a pozornost

Hrot24, vygenerováno v Midjourney/se souhlasem Fairy Tailors

Hrotagon

Copywriter vs. AI: Kdo vyhraje bitvu o důvěru a pozornost

V prvé řadě, označení „bitva“ je prostě špatně. AI není nepřítel, ale nástroj a jako nástroj jej také používáme. Klienti chtějí vždy lidský přístup, který je kombinovaný s efektivitou a rychlostí, tak to bylo od začátku našeho oboru. Navíc ve Fairy Tailors se na každou zakázku díváme individuálně a podle toho ji pak tvoříme. AI je zde parťák a další kolega, který sice může přinést užitečné myšlenky, ale vždy je na konci procesu člověk, který musí posoudit jejich kvalitu, dát je do patřičného kontextu a uhladit.

Marek Nieslanik

Ohledně promptování vs. psaní „lidských“ textů je to jednoduché. U každé individuální zakázky bude také individuální přístup. Někdy vám AI napíše základ, od kterého se odpíchnete a vše si doladíte a někdy je místo promptování efektivnější text napsat rovnou. Hlavní předností lidského copywritera je ta, že on tohle dokáže rozhodnout a posoudit kvalitu textu ať už svých, nebo generovaných AI. On je nositelem know-how a hlavně je i tím, kdo pak má za výstup zodpovědnost. AI je jen jedním z nástrojů, který k tomu používá.

Ve Fairy Tailors AI vítáme a plně podporujeme její integraci na všech možných úrovních. Ať už se jedná o briefing, zadávání práce, její využití v grafice, copywritingu i back-office. V rámci budoucnosti si nemyslím, že by AI měl kohokoli nahrazovat. Každý seniorní člověk vždy začal jako juniorní a bez toho, aby se vzdělával a pracoval na sobě se nikdo nikdy nestane seniorem. Pokud rezignujeme na výchovu juniorů a budeme je nahrazovat strojem, tak krátkodobě možná získáme zajímavé výsledky, ale dlouhodobě vám pak budou chybět kvalitní senioři. AI je totiž efektivní jen tehdy, pokud jí někdo kvalifikovaný řekne, co chce a dokáže pak řídit výstup. Může vám totiž napsat nejhezčí text na světě, ale pokud jej kontroluje někdo, kdo neví, na co se má zaměřit, tak ten text klidně může být úplně k ničemu.

Autor je kreativní ředitel kreativní agentury Fairy Tailors

Máte co říci? Pošlete nám svůj komentář na komentare@hrotmedia.cz