Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Nová doba! Pumpaři musí dostávat úplatky od státu

Kde jsou ty časy, kdy pumpaři obíhali dálniční státní úředníky s naducanými igelitkami, aby jim povolili postavit si za své vlastní peníze pětistou padesátou pátou pumpu u dálnice. Teď je holt nová doba.

Nová doba! Pumpaři musí dostávat úplatky od státu
Elektromobil, ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Dálniční úředníci budou muset naopak s úplatky, pardon, dotacemi, obíhat soukromé firmy, aby u té dálnice postavily nabíječky pro elektromobily. Je totiž třeba naplnit AFIR (European Union Alternative Fuel Infrastructure Regulation), který stanoví plošný rozsah požadavků na dobíjecí stanice bez ohledu na počty elektromobilů v daných státech. Nařízení dohodnuté Evropskou radou a Evropským parlamentem nezklamalo příznivce černého humoru ani tentokrát.

České ministerstvo dopravy se už dalo slyšet, že na naplnění nařízení těch šest miliard, které už jsou nachystané, nebude stačit. Moc to nepřekvapuje, když slyšíme, že nad elektrice zaslíbeným VW hoří střecha, protože nikdo nechce ta elektroauta kupovat po čerstvém omezení dotací. Tedy kromě státních podniků, které to mají nařízeno, a firem, které to nařízeno zatím nemají, ale mají ESG.

Ale když bude pěkná státní dotace, tak to energetické firmy jistě vyhoví společenské poptávce. Nepřejícníci se budou určitě divit, že mají platit daně na něco, co dosud platilo daně na ně. Provozovatel dotované nabíječky toho pár let nad poskytnutou dotaci na dani z příjmu  moc neodvede a na těch současných ročních sedmdesáti miliardách korun výnosu spotřební daně z motorových paliv se asi taky moc podílet nebude.

Nakonec těžko to někoho překvapí v době, kdy babičky rozbíjejí prasátka, aby mohly zaplatit emisní povolenky ve faktuře na elektřinu, aby až zaklepou bačkorami, jejich vnouček dostal od eráru milion na opravu zděděného domku.

Problém s tím budou mít jen čerstvě módní experti na „teorii nerůstu“, protože evropští politici celkem přesvědčivě dokazují, že jejich rady fakt nepotřebují a do toho chudobince nás dovedou, než bys řekl švec, i bez těch teorií.