Influencerka

Generativní AI se z experimentální technologie stala nezbytným nástrojem pro tvůrce obsahu po celém světě

Ilustrační foto: Shutterstock.com

Sociální sítě

Díváme se ještě na skutečná videa? Drtivá většina influencerů už tvoří obsah s pomocí umělé inteligence

Podle nové globální studie Adobe Creators’ Toolkit Report již 86 procent influencerů a tvůrců obsahu používá při tvorbě umělou inteligenci. Většina z nich tvrdí, že jim AI nejen pomáhá růst, ale i dále rozvíjet svou značku a nacházet nové publikum.

Adam Opatrný

Adam Opatrný

Redaktor junior

Tvůrci obsahu po celém světě již do své tvorby implementovali umělou inteligenci. Vyplývá to z nové zprávy společnosti Adobe, která na konferenci Adobe MAX v Los Angeles představila první ročník studie Creators’ Toolkit Report.

Výzkum zkoumal, jak tvůrci integrují generativní umělou inteligenci a mobilní nástroje do svých pracovních procesů a co očekávají od její další generace.

„Tvůrci dnes nepoužívají generativní AI pasivně, ale cíleně si vybírají nástroje, kterým důvěřují,“ uvedl podle tiskové zprávy Adobe viceprezident a šéf marketingu pro tvůrce Mike Polner.

„Výsledky naší globální studie jsou ohromující: více než tři čtvrtiny tvůrců říkají, že generativní AI jim pomáhá oslovit nové publikum, rozšířit podnikání a posílit jejich kreativitu.“

Z průzkumu mezi 16 tisíci tvůrci z USA, Evropy i Asie vyplynulo, že 76 procent z nich díky AI zaznamenalo růst podnikání nebo počtu sledujících, 81 procent tvrdí, že s její pomocí dokáže vytvořit obsah, který by jinak nevznikl, a 85 procent věří, že AI má pozitivní dopad na celou ekonomiku tvůrců.

Nejčastějším využitím je podle reportu editace, vylepšování a zvyšování kvality obsahu (55 procent), následované tvorbou nových vizuálů či videí (52 procent) a nápaditým brainstormingem (48 procent).

Šest z deseti tvůrců přitom používá více než jeden nástroj, aby využili různé schopnosti a dosáhli co nejlepších výsledků.

Rychlou expanzi AI ale doprovázejí určité obavy. Šedesát devět procent respondentů se bojí, že jejich obsah může být bez souhlasu použit k tréninku algoritmů.

Mezi hlavní překážky široké implementace patří i vysoké náklady (38 procent), nekonzistentní kvalita výstupů (34 procent) a nejasnosti ohledně toho, na kterých datech byl model vycvičen (28 procent).

Další velké téma představuje tzv. agentická AI, tedy nástroje, které samostatně navrhují kroky a plní vícestupňové úkoly. Sedm z deseti tvůrců je ohledně této technologie optimistických, přesto se podle nich tvorba bez člověka neobejde.

Až 85 procent by zvažovalo využití systému, který se naučí jejich osobní styl, ale zároveň trvá na tom, že konečné rozhodování musí zůstat v lidských rukou.

Výzkum také potvrzuje nástup mobilních technologií. Sedmdesát dva procent tvůrců už běžně tvoří obsah přímo na mobilu a tři čtvrtiny očekávají, že se tento podíl v příštím roce ještě zvýší.