I u nás jsou populární kečupy a omáčky značky Heinz
Foto: monticello / Shutterstock.com
Manželství, které nevydrželo. Kraft Heinz se po deseti letech rozpadá na dva podniky
Americká potravinářská skupina Kraft Heinz se rozdělí na dva samostatné podniky. Oznámila to firma, která vznikla před deseti lety spojením značek Kraft a Heinz. Jeden podnik se bude soustředit na zpracované potraviny a hotová jídla a druhý na omáčky a pomazánky.
čtk
Fúzi společností Kraft a Heinz v roce 2015 pomohl zrealizovat legendární americký investor Warren Buffett. Hodnota sloučené skupiny však od té doby klesla o zhruba 60 procent a v poslední době se firma potýká s přechodem spotřebitelů od známých značek k levnějším alternativám.
„Kvůli složitosti naší současné struktury je obtížné alokovat kapitál efektivním způsobem,“ uvedla firma. Očekává se, že skupina rozdělení na dva podniky dokončí ve druhé polovině příštího roku. O názvech nových samostatných podniků zatím nerozhodla.
Informace o možném rozdělení společnosti Kraft Heinz se začaly objevovat již v polovině července, akcie firmy od té doby posílily o zhruba šest procent.
„Rozdělení je dobrý krok,“ uvedla analytička Kim Forrestová ze společnosti Bokeh Capital Partners. „Umožní to investorům vybrat, do čeho budou investovat. Někteří lidé chtějí stabilnější typ podniku a vyšší dividendy. A pro ty bude potravinářský podnik. Pro lidi zaměřené více na růst bude vhodný podnik zabývající se omáčkami. Takže to dává smysl,“ dodala.