Jeseníky nabízejí krásnou přírodu a božský klid

Jeseníky nabízejí krásnou přírodu a božský klid

Shutterstock.com

Turistika po Česku

Slevy na ubytování v Jeseníkách přetížily web, systém zavedl virtuální frontu

Přes technické potíže se očekává, že druhé kolo poukázek přiláká podobný počet turistů jako to první, které přineslo regionům desítky milionů korun.

red

Druhá vlna poukázek na zvýhodněné pobyty v Jeseníkách začala dnes ráno s velkým zájmem veřejnosti – tak velkým, že webová stránka pro registraci voucherů krátce po spuštění zcela zkolabovala.

Stránky se načítaly pomalu už před oficiálním startem v 8.00 a záhy se přestaly zobrazovat vůbec. Sdružení cestovního ruchu Jeseníky, které web spravuje, dopoledne informovalo, že zavedlo virtuální frontu a odbavuje žadatele postupně.

„Omlouváme se za komplikace. Aktuálně se náš web potýká s obrovským náporem návštěvnosti,“ uvedlo sdružení na sociálních sítích. Problémy jsou podle něj dočasné a technici průběžně pracují na zajištění stability systému.

Nová vlna voucherů cílí na podzimní turistickou sezónu a má podpořit oblasti Jeseníků zasažené loňskými povodněmi. Program umožňuje získat slevu 300 korun na osobu a noc, při pobytu v délce dvou až sedmi nocí.

Čtyřčlenná rodina tak může ušetřit až 8400 korun. Poukázky lze uplatnit v období od 15. září do konce listopadu u více než 380 ubytovatelů v Olomouckém kraji a dalších 146 v Moravskoslezském kraji.

Ministerstvo pro místní rozvoj na druhé kolo vyčlenilo 10 milionů korun, kraje přidají dalších 10 milionů dohromady. Stejně jako na jaře má program povzbudit poptávku po místních ubytovacích a turistických službách.

První vlna voucherů, spuštěná na začátku roku, vyvolala mimořádný zájem – v Olomouckém kraji byly dotace v hodnotě 10 milionů vyčerpány během pouhého půldruhého dne, v Moravskoslezském kraji do týdne. Celkem se tehdy rozdělilo přes 16 tisíc poukázek, z nichž 98 procent využili domácí turisté, zejména rodiny s dětmi.

Podle údajů ministerstva přinesl program podnikatelům jen na ubytování tržby přes 47 milionů korun. Dalších 290 milionů lidé utratili za navazující služby – dopravu, stravování či atrakce.

Do státní pokladny se vrátilo téměř 64 milionů, takže ekonomická návratnost přesáhla trojnásobek původní investice. Ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek (STAN) proto považuje pokračování programu za efektivní nástroj podpory regionů i domácí turistiky.

S využitím ČTK