Hyundai Santa Fe
Shutterstock.com
Jihoamerické tažení
GM a Hyundai spojí síly. Chtějí čelit levné čínské konkurenci
Automobilky se chtějí prosadit hlavně v Latinské Americe, kde je čínská konkurence stále silnější. V plánu je i vývoj elektromobilu pro USA.
tmn
Automobilky General Motors a Hyundai Motor oznámily, že společně vyvinou pět nových modelů. Cílem spolupráce je snížit náklady a čelit rostoucí konkurenci čínských výrobců, především na trzích Latinské Ameriky.
Čtyři z plánovaných modelů míří právě na trhy Střední a Jižní Ameriky. Půjde o osobní automobil, malý SUV a dvě dodávky, které budou dostupné jak se spalovacím motorem, tak v hybridní verzi. Pátým modelem má být elektrická dodávka pro severoamerický trh.
Partnerství má podle obou firem přinést synergie. Hyundai může využít zkušenosti GM s výrobou užitkových vozů, zatímco GM se zase může inspirovat u Korejců v oblasti hybridních technologií.
Analytik Teddy Kim ze společnosti Mirae-Mobility dodává, že Hyundai může tuto spolupráci využít jako výhodu v obchodních jednáních s USA.
Analytici z Billionfold Asset Management však upozorňují, že čínskou konkurenci nebude snadné porazit, protože nabízí velmi nízké ceny. Úspěch partnerství tak bude záležet na rychlosti a efektivitě společného vývoje.
Hyundai má výrobní závod také v České republice. Továrna v Nošovicích je od roku 2008 jediným výrobním závodem značky v EU. Ačkoli aktuální partnerství míří jinam, know-how z Nošovic může do budoucna hrát roli i v dalších částech světa.
S využitím ČTK