Sesadí Ozempic? Do závodu o miliardové léky na hubnutí vstupuje i Roche

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Celý článek
0

Chudí a zároveň bohatí. Turecko trápí vysoká inflace, bohatství ale roste nejrychleji na světě

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Celý článek
0

Umělá inteligence zvyšuje kreativitu jedince, ale tlumí fantazii skupiny

Umělá inteligence může pomoci méně kreativním lidem tvořit originálnější díla, zároveň ale její používání tlumí kreativitu skupiny jako celku. Se závěry, které naznačují, že AI může být užitečná, ale nenabízí vlastně nic nového, přišla studie vědců z univerzity College London a Univerzity v Exteru.

Umělá inteligence může pomoci méně kreativním lidem tvořit originálnější díla, zároveň ale její používání tlumí kreativitu skupiny jako celku. Se závěry, které naznačují, že AI může být užitečná, ale nenabízí vlastně nic nového, přišla studie vědců z univerzity College London a Univerzity v Exteru.

Celý článek
0

Chudí Američané už nemají ani na fast food. Řetězce musí nabízet slevy

Zákazníkům ve Spojených státech přestává být jedno, kolik za hamburger a hranolky ve svém oblíbeném fastfoodu zaplatí. Proto musí řetězce rychlého občerstvení nabízet slevy, aby si udržely klientelu.

Chudí Američané už nemají ani na fast food. Řetězce musí nabízet slevy
Americká pobočka McDonald’s | foto Shutterstock.com

Většině Američanů už není jedno, kolik ve svém oblíbeném fastfoodu zaplatí za rychlý oběd nebo večeři. Globální řetězce KFC, McDonald’s nebo Burger King musí na americkém trhu reagovat na odliv zákazníků. Hlavně klientela s nízkými příjmy, která v minulých letech brala tyto pobočky útokem, si stěžuje na drahotu a v průměru za své občerstvení utrácejí méně. Proto řetězce nabízejí výrazné slevy na své produkty.

„Magickou“ cenovou hranicí je menu za pět dolarů (114 korun). KFC nově nabízí menu od 4,99 dolaru, Burger King má nabídku jídla za pět dolarů. Dokonce i McDonald’s, který dosud mohl zvyšovat ceny bez většího vlivu na počet zákazníků, žádá své provozovatele, aby nabízeli základní meníčko za pět dolarů. S nabídkou slev musí také přicházet i další značky, jako je Taco Bell, Jack in the Box nebo Wendy’s, napsal web televize CNN.

Fastfoody zároveň zdůrazňují kvalitu svých produktů a podrobně na cenách ukazují, že zákazníci dostávají přidanou hodnotu, i když ceny rostou. Analytik společnosti BTIG Peter Saleh ale zdůraznil, že nabídka slev napříč sektorem rychlého stravování tu od doby před pandemií covidu-19 nebyla a dokládá to tvrdší konkurenční boj o udržení klientely.

Obchodníkům tyto akce samozřejmě snižují marže a jsou účinné jen v případě, že se podaří počet zákazníků výrazně navýšit. „Rozhořela se bitva o udržení podílu na trhu,“ dodal Saleh. Že je boj o zákazníka u fastfoodů stále vyhrocenější, dokládají i slova generálního ředitele McDonald’s Chrise Kempczinského, který oznámil, že ikonická značka musí všem Američanům nabídnout cenově dostupné občerstvení.

V cenové válce ale už zaostává za americkým konkurentem Wendy’s, který kromě běžného menu za pět dolarů už od loňska nabízí snídani za pouhé tři dolary. McDonald’s chce akční menu nabízet od konce června. Za pět dolarů by měl americký zákazník dostat kuřecí nugety, hranolky, nealkoholický nápoj a hamburger McDouble nebo sendvič McChicken.

Zvýhodněná nabídka by ale neměla trvat déle než jeden měsíc. Naopak řetězec Burger King počítá s tím, že menu za pět dolarů bude nabízet po dobu několika měsíců. Ředitel poradenské společnosti v potravinářství Technomic David Henkes ale varoval před možnou cenovou válkou, která ziskovost v sektoru fastfoodů dále zhorší.