V Česku katastrofu bydlení nevidím. Teď jde Bezrealitky dobýt Německo, říká šéf EHS Meyer

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

Celý článek
0

Trendy a reelsy. Osm tipů, jak mohou firmy dlouhodobě zaujmout generaci Z

Jak udělat reklamu, která osloví generaci Z? Je na to třeba jít trochu jinak – moderně, svěže, přirozeně. Podívejte se na osm tipů, kterými se můžou firmy řídit, když chtějí zaujmout mladou klientelu.

Jak udělat reklamu, která osloví generaci Z? Je na to třeba jít trochu jinak – moderně, svěže, přirozeně. Podívejte se na osm tipů, kterými se můžou firmy řídit, když chtějí zaujmout mladou klientelu.

Celý článek
0

Komentář: Pirátský nápad, aby stát garantoval nájmy, je jen další nesmysl a vyhazování peněz

Není divu, že návrh se na vládě zasekl, a kromě Pirátů se k němu nikdo nechce hlásit. Nota bene před volbami 

Není divu, že návrh se na vládě zasekl, a kromě Pirátů se k němu nikdo nechce hlásit. Nota bene před volbami 

Celý článek
0

Držet a nepanikařit

Vsadil hromadu peněz na krásu i kvalitní gastronomii, teď finančník s duší i hlavou matematika Vladimír Komár počítá ztráty a tak trochu se učí trpělivosti

Držet a nepanikařit
Vladimír Komár | Tomáš Novák týdeník HROT

Jsou silný a sehraný tým, přestože na první pohled jsou každý úplně jiný. Přemýšlivý matematik Vladimír Komár a jeho excentrická žena Věra mají jasně rozdělené role. Ona je mediální kometa s bezprostředním projevem, on se drží spíše stranou a emocemi na první pohled šetří. Rychle také pochopíte, kdo má v tomto rodinném byznysu na starost design kanceláří. I to je parketa Věry, kreativní duše kosmetické společnosti Dermacol. Avšak v pozadí tohoto růžovozlatavého spektáklu stojí hlavně její muž. Rodák ze slovenské Levoče patří mezi nejvýraznější tuzemské porevoluční byznysmeny a figuroval u řady mimořádně zajímavých obchodů. Přesto nadále, snad i díky svému rozvážnému stylu, zůstává mimo zorná pole miliardářských žebříčků.

Když v roce 2003 prodal skupině PPF svůj podíl v TV Nova, byl to konec jedné epizody. Definitivně se rozešel se svým spolužákem z matfyzu Jiřím Šmejcem, se kterým od 90. let kupovali podíly ve firmách a následně je přeprodávali. Šmejc se poté postavil po bok Petra Kellnera a Komár se vydal vlastní cestou. V rámci rozchodu mu zůstala řada firem – třeba Karlovarská Korunní či zmiňovaná značka kosmetiky původně z ateliérů na Barrandově Dermacol. Kromě toho vybudoval výzkumnou agenturu Mediaresearch, která například v Česku či Bulharsku zajišťovala měření televizní sledovanosti.

Korunní i Mediaresearch (dnes Nielsen Admosphere) před pár lety úspěšně prodal, aby se krátce nato do televizního byznysu vrátil, když dalšímu kamarádovi, miliardáři Ivanu Zachovi, pomohl vyplatit švédskou skupinu MTG z TV Prima. Podíl v Primě ale Zachovi po pár letech prodal a dnes se soustřeďuje zejména na kosmetickou značku Dermacol, distribuci luxusních vín Advivum a neméně luxusní vody Krondorf. K tomu nedávno přidal kulinářský byznys, když ovládl zkrachovalý e-shop Kulina a spojil jej s projektem Chefparade. Lockdown spojený s virovou krizí jeho gastronomicko-kosmetický byznys sice bolestivě zasáhl, ale vždy racionální Komár nepanikaří. „Nestěžuji si, protože na rozdíl od majitele jedné hospody my máme stále kde brát. Navíc Dermacol stavím jako byznys na generace, věřím, že se svět za pár let opět vrátí k normálu,“ říká smířlivě majitel Dermacolu, jehož obchodní model stojí zejména na exportu. Ten však loni klesl o polovinu a letošní rok podle něj ještě nebude o moc lepší.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit