Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Dáme jedlo? Nie, nemôžeme. Foodora byla na Slovensku ztrátová a odchází

Slovensko už není pro rozvážkovou službu Foodora, která byla u nás dříve známá pod názvem Dáme jídlo, dostatečně atraktivní. V Česku zatím zůstává vše při starém.

Dáme jedlo? Nie, nemôžeme. Foodora byla na Slovensku ztrátová a odchází
ilustrační foto | Basel Al seoufi / Shutterstock.com

Na Slovensku byl průkopníkem mezi rozvážkovými službami server Bistro.sk. Postupně se k němu přidali další hráči, které působí i v Česku – Wolt, Bolt Food a Foodora. Poslední zmíněná firma se ale s tamním trhem narychlo rozloučila.

Důvodem je podle její mateřské společnosti Delivery Hero „změna investičních priorit“. Foodoře se na Slovensku nedařilo, předloni zvýšila ztrátu o 197 procent na téměř 8,9 milionu eur (přes 225 milionů korun), o rok dříve byla přitom ztráta v eurech „pouze“ třímilionová. Za loňský rok ještě nejsou hospodářské výsledky k dispozici.

Během pandemie byly rozvážkové služby miláčky investorů, situace se ale obrátila po uvolnění restrikcí a zhoršení ekonomické situace, připomíná server e15. Delivery Hero už loni zavřela svá vývojová centra v Turecku i na Tchaj-wanu a stáhla se z Vietnamu. 

Delivery Hero na Slovensku původně působila pod názvem Foodpanda, přesně před rokem ovšem provedla nákladný rebranding na Foodoru. Ostatně tomu tak bylo i v případě Česka, kde její kurýři dříve rozváželi pod značkou Dáme jídlo. 

„Ukončení našich služeb na Slovensku bylo těžkým rozhodnutím. Po pečlivé analýze a zvážení jsme však přesvědčeni, že nám to umožní přesměrovat naše investice do zemí s většími příležitostmi,“ říká Pedram Assadi, šéf evropské divize Delivery Hero. 

Slovenská Foodora už nabídla svým zákazníkům jako alternativu svého bývalého konkurenta: Bolt Food. Ten ihned poté oznámil expanzi do Trenčína a Popradu. Kromě Česka působí Foodora ještě v Rakousku, Maďarsku a severských zemích. Z tuzemského trhu se zatím Foodora stáhnout neplánuje.