Lokomotivy od CZ Loko jsou v provozu v 18 zemích
Foto: CZ Loko
Strojírenský průmysl
Firma CZ Loko zvýšila trojnásobně zisk po zdanění na 95 milionů korun
Společnost CZ Loko, která vyrábí, modernizuje a opravuje lokomotivy, zvláště posunovací, dosáhla v období od 1. dubna 2024 do 31. března 2025 zisk po zdanění 95 milionů korun. Je to téměř trojnásobek zisku za předchozí období od začátku října 2022 do 31. března 2024, kdy zisk činil 33 milionů korun.
čtk
Tržby za prodej výrobků a služeb se ve srovnání obou fiskálních období přitom snížily o desetinu na 4,061 miliardy korun, uvedla firma ve výroční zprávě zveřejněné ve Sbírce listin.
Snížily se také tržby za prodej zboží z 54 milionů na 41 milionů korun. Provozní hospodářský výsledek se zvýšil z 90 milionů na 154 milionů korun, finanční hospodářský výsledek skončil na hodnotě minus 36 milionů korun.
Asi 48 procent tržeb v posledním účetním období pocházelo z modernizací. Na výrobu nových lokomotiv připadalo 39 procent tržeb, zbytek přineslo opravárenství, pronájmy a servis.
Lokomotivy od CZ Loko jsou v provozu v 18 zemích, zvláště ve střední, východní a severní Evropě, v Itálii, Turecku či na Balkáně.
Tržby z exportu představovaly v minulém období asi 45 procent. Společnost podle výroční zprávy ve své novodobé historii vyrobila přes 1400 lokomotiv, z nichž přes 530 bylo určeno na export.
Loni například společnost dokončila sérii 25 posunovacích lokomotiv EffiShunter 1000-M pro ČD Cargo a 20 kusů pro ŽS Cargo Slovakia.
Průměrný přepočtený stav zaměstnanců dosáhl na konci hospodářského roku 563, což bylo o 37 méně než v předchozím období.
Jejich počet bude dále klesat, podle vedení firmy ale kmenové zaměstnance nečeká masivní propouštění, omezení stavů se bude týkat jen velmi malého počtu agenturních pracovníků, a to pouze dočasně.
Hlavní závod firmy je v České Třebové, provozovny a servisní střediska jsou v Jihlavě, Letohradu, Lovosicích a Praze. Dceřiné společnosti má v Česku, Itálii a Polsku.
Majoritní podíl v CZ Loko drží s 51 procenty předseda představenstva Josef Bárta, zbývajících 49 procent patří firmě Zeppelin CZ. Ze zisku by měli vlastníci dostat na dividendách 38 milionů korun.