Souprava RegioFox

Souprava RegioFox

Foto: České dráhy

Obměna vozového parku

Po Královéhradecku se prohání dalších deset lišek. České dráhy dodaly letošní soupravy RegioFox

České dráhy (ČD) v minulých dnech v Královéhradeckém kraji dokončily letošní dodávku deseti dvouvozových vlakových jednotek RegioFox. V kraji jich nyní na lokálních tratích jezdí 26. Pořizování nových vlaků RegioFox pro tratě v Královéhradeckém kraji skončí v roce 2026, kdy jich bude v regionu 33.

čtk

První čtyři soupravy RegioFox v kraji jezdí od konce loňského srpna, šest přibylo do začátku loňského listopadu. Dalších šest souprav vyjelo v prosinci a letos v lednu.

Letošní dodávka deseti jednotek se zapojí již do nového jízdního řádu platného od prosince. Depo mají RegioFoxy v Trutnově a nově v Hradci Králové.

Obměna vozového parku vyplývá z desetiletého kontraktu Královéhradeckého kraje s Českými drahami z roku 2021 na zajištění dotované železniční dopravy v regionu.

Zahrnuje i loňské dodání sedmi elektrických jednotek RegioPanter. Celková investice Českých drah do 40 nových souprav RegioFox a RegioPartner je přes čtyři miliardy korun, obnovou projde 70 procent vlaků v kraji.

České dráhy počítají s nasazením letos dodaných vlaků na spěšných a osobních vlacích na trati z Hradce Králové do Doudleb nad Orlicí, Rokytnice v Orlických horách a Letohradu, kde nahradí až desítky let staré motoráky.

Vlaky RegioFox již zajišťují například spěšnou dopravu na neelektrifikovaných tratích ze Starkoče do Broumova, z Hradce Králové do Svobody nad Úpou a z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou. Jezdí také na trati ze Staré Paky do Chlumce nad Cidlinou a Městce Králové.

Bezbariérové vlaky RegioFox, které vyrábí polská firma PESA, v kraji nahrazují především motorové vozy řady 854 z přelomu 60. a 70. let, jimž se někdy přezdívá Vindobona nebo Hydra. Částečně také nahradí motorové jednotky Regionova.

Nové RegioPantery zajišťují všechnu osobní dopravu na trati Hradec Králové - Chlumec nad Cidlinou a většinu dopravy mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí.

Celkový rozsah dopravy Českých drah v hradeckém kraji letos zůstal stejný jako loni. Regionální vlaky objednané Královéhradeckým krajem by měly podle jízdního řádu 2024/2025 ujet 6,01 milionu kilometrů. Denně to činí 16 500 kilometrů.

Kraj věří, že nasazení moderních vlaků a pokračující modernizace železničních stanic a tratí na vyšší rychlost přivede do vlaků více cestujících.