Mimořádný ohlas diváků si vysloužil podcast Echo Prime Time moderovaný Pavlem Štruncem. V jednom z dílů byla hostem ministryně spravedlnosti Eva Decroix
Foto: SPM Media
Vzdělání i zábava
Češi milují podcasty: poslouchají je už téměř dvě třetiny dospělých. Skvěle se daří Echo Prime Time Pavla Štrunce
Podcasty se v Česku stávají pevnou součástí každodenní zábavy i vzdělávání. Podle aktuálního průzkumu agentury Median pro Český rozhlas poslouchá alespoň jednou týdně podcasty 44 procent dospělé populace, což je o sedm procentních bodů více než před dvěma lety. Alespoň jednou měsíčně si podcast pustí už 63 procent Čechů. Roste i intenzita poslechu. Více než polovina posluchačů jim věnuje déle než dvě hodiny týdně.
vlb
Nejčastějším zařízením pro poslech zůstává mobilní telefon, hlavními platformami jsou YouTube a Spotify. Podcasty se nejvíce poslouchají ve volném čase, při domácích pracích nebo cestování.
Češi si vybírají nejčastěji publicistiku, komentáře, zábavu, humor nebo krimi. Jen za loňský rok přibylo 369 nových titulů a celkový počet aktivních podcastů v Česku už překročil 1500.
Tento boom potvrzuje i Český rozhlas, největší producent podcastového obsahu, jehož pořady si alespoň občas pustí více než polovina všech posluchačů. Ale na scéně se prosazují i nové značky, které dokážou oslovit desetitisíce lidí týdně.
Silnou pozici mezi nimi má mediální skupina SPM Media (pod níž spadá rovněž Hrot24.cz). Její Radio Prostor je prvním on-air podcastovým rádiem u nás a každý týden si ho naladí téměř 100 tisíc posluchačů. Alespoň jednou měsíčně zasáhne až 230 tisíc lidí.
Výraznou část jeho nabídky tvoří pořady z dílny Echo Podcastů. Vlajkovou lodí je Echo Prime Time moderované Pavlem Štruncem, které se hned po svém uvedení zařadilo sledovaností po bok nejúspěšnějších diskusních pořadů v českých médiích.
Nejúspěšnější epizody sleduje přes 200 tisíc diváků, krátké sestřihy pak na sociálních sítích zasahují více než milion lidí. Pořad se nyní vrací po letní přestávce v novém studiu, které navrhl filmový architekt Jan Vlček, a je připraven nabídnout hluboké politické rozhovory i analýzy v podzimním předvolebním období.
Pod značkou Echo Podcasty vznikají také další populární formáty – Echo Porada, Echo Salon nebo filozofický podcast Terezy Matějčkové Pravda neexistuje. Všechny jsou dostupné jak na webu Echo24, tak na streamovacích platformách a v éteru Radia Prostor.
S využitím ČTK