Bosch se coby největší dodavatel automobilových součástek na světě potýká s obtížnou situací na automobilovém trhu

Bosch se coby největší dodavatel automobilových součástek na světě potýká s obtížnou situací na automobilovém trhu

Shutterstock.com

Firmy

Bosch v Česku nepropouští. Zatím

Masivní škrty v německém podniku Bosch, který oznámil zrušení 13 tisíc pracovních míst do roku 2030, se zatím netýkají jeho českých závodů.

čtk, vlb

,

Že se úsporné kroky tuzemské pobočky dosud netýkají, potvrdil agentuře ČTK její tiskový mluvčí Pavel Roman. Dodal ale, že do budoucna nelze některé z nich zcela vyloučit.

„Opatření oznámená společností Bosch dne 25. září nemají vliv na skupinu společností Bosch v Česku. Přestože je cílem společnosti udržet co nejvyšší úroveň zaměstnanosti, jsme závislí na poptávce zákazníků a vývoji na našich trzích. S ohledem na dynamickou situaci nemůžeme v současné době vyloučit potřebu dalších opatření,“ uvedl Roman.

Bosch je v Česku zastoupen několika firmami, dohromady zaměstnávají přes osm tisíc lidí. Výrobní závod v Českých Budějovicích patří k největším zaměstnavatelům na jihu Čech a loni zaměstnával 3382 pracovníků. Od letošního ledna Bosch v Česku zvýšil mzdy o zhruba šest procent na základě dohody s odbory.

Avizované rušení pracovních míst v Německu se dotkne závodů ve Stuttgartu-Feuerbachu, Schwieberdingenu, Waiblingenu a Bühl/Bühlertalu v Bádensku-Württembersku a v Homburgu v Sársku. Bosch masivně propouští od konce roku 2023, poslední větší vlnu oznámil v červenci.

Firma, která má po světě zhruba 418 tisíc zaměstnanců, se potýká s obtížnou situací na automobilovém trhu, rostoucí konkurencí z Číny a vysokými cenami energií po ruské invazi na Ukrajinu.

Plán propouštění se celosvětově dotkne téměř tří procent zaměstnanců. Významná divize Mobility, kde pracuje přes 70 tisíc lidí, bude muset snížit náklady o 2,5 miliardy eur (zhruba 61 miliard korun) ročně, aby si zachovala konkurenceschopnost.